  • 1. Data: 2007-09-20 11:25:26
    Temat: ucieczka podejrzanego za granicę - jak najlepiej postąpic
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, mam pytanie jak najlepiej postąpić, aby możliwie najprościej uzyskać
    tytuł wykonawczy celem odzyskania długu. Opisze pokrótce sytuację.

    Pare miesięcy temu padłem ofiarą wyłudzenia w sklepie internetowym firmy
    Virtual Global Marketing (http://sklep.vgm.pl) Tzn. zapłaciłem z góry za
    towar, lecz go nie otrzymałem. Wyłudzona kwota to niecałe 500 zł.

    Zgłosiłem sprawę na policji i wczoraj poszedłem zapytać o postępy śledztwa.
    Dowiedziałem się, że policja przeszukała mieszkanie owego człowieka i
    przesłuchała jego żonę, ale on sam uciekł za granicę. Policjantka
    powiedziała, że sprawa w prokuraturze będzie zawieszona do czasu zatrzymania
    i przesłuchania własciciela sklepu (np. gdy będzie przekraczał granicę
    Polski).

    Jak wspmniałem, moim celem jest odzyskanie pieniędzy. Gdy zgłaszałem
    przestępstwo na policji, doradzili mi abym - do ew. oskarżenia napisanego
    przez prokuraturę - dołączył swój wniosek o zadośćuczynienie za poniesione
    szkody. Gdyż efekt będzie ten sam co przy procesie cywilnym, a nie będe
    musiał sie tym zajmować.

    Taki scenariusz najbardziej mi się podoba, dlatego chciałbym zapytać czy
    mogę jakoś uchylić przeszkodę związaną z ucieczką tego człowieka za granicę?
    Tak aby został skazany zaocznie - czy jest to w tym wypadku możliwe? Pogadam
    o tym jeszcze z policją, ale chcę najpierw zasięgnąć trochę wiedzy :)

    Oraz będę wdzięczyny za wszystkie porady jak najlepiej dalej postępować w
    tej sytuacji.

  • 2. Data: 2007-09-20 11:50:36
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:fctldm$v6n$1@news.onet.pl,
    ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> typed:

    > Zgłosiłem sprawę na policji i wczoraj poszedłem zapytać o postępy
    > śledztwa. Dowiedziałem się, że policja przeszukała mieszkanie owego
    > człowieka i przesłuchała jego żonę, ale on sam uciekł za granicę.

    Hihi, chyba nie byłeś jednym z wielu :)

    --
    tbr

  • 3. Data: 2007-09-20 12:30:51
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Tiber" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > In news:fctldm$v6n$1@news.onet.pl,
    > ikarek <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> typed:

    > Hihi, chyba nie byłeś jednym z wielu :)

    No pewnie było więcej ofiar, mysle że w sumie kilka osób :) Sklep nie był
    popularny, a Polacy nie należą do ufnych, więc raczej nie dorobił sie na tym
    przestępstwie kokosów - raczej problemów.

  • 4. Data: 2007-09-20 12:40:35
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    In news:fctp8b$c5t$1@news.onet.pl,
> [...]

    > był popularny, a Polacy nie należą do ufnych, więc raczej nie dorobił
    > sie na tym przestępstwie kokosów - raczej problemów.

    No raczej dorobił się tyle i/albo był na tyle spłukany, że opłacało mu
    się zaniżyć frekwencję w najbliższych wyborach.

    --
    tbr

  • 5. Data: 2007-09-20 13:19:57
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@s...pregierz.kom>

> [...]
    > tytuł wykonawczy celem odzyskania długu. Opisze pokrótce sytuację.
    >
    > Pare miesięcy temu padłem ofiarą wyłudzenia w sklepie internetowym firmy

    Hehe, virtual global marketing
    Nazwa mówi sama za siebie.

    zyga
    --
    warning!
    http://zarzecki.com

  • 6. Data: 2007-09-20 22:44:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fctldm$v6n$1@news.onet.pl...

    Możesz niezależnie od procesu karnego złożyć pozew cywilny. Ale, skoro
    sprawcy nie ma, to wiąże się to z dość komplikowaną procedurą wyznaczenia
    mu kuratora. No i jak nawet uzyskasz prawomocny wyrok, to co dalej?

  • 7. Data: 2007-09-21 09:46:28
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > sprawcy nie ma, to wiąże się to z dość komplikowaną procedurą wyznaczenia
    > mu kuratora. No i jak nawet uzyskasz prawomocny wyrok, to co dalej?

    No mam zamiar doprowadzić do sytuacji, abym miał papierek z którym można iść
    do komornika. Daje do szanse na odzyskanie długu z odsetkami lub satysfakcję
    z nasyłania na niego komornika co 2 lata. Każdy z tych wariantów mnie
    zadowoli, bo w końcu wyłudzona kwota nie jest duża, chodzi bardziej o
    zasady.

  • 8. Data: 2007-09-21 18:10:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fd0406$s9d$1@news.onet.pl...

> [...]
    > satysfakcję z nasyłania na niego komornika co 2 lata. Każdy z tych
    > wariantów mnie zadowoli, bo w końcu wyłudzona kwota nie jest duża, chodzi

    To czekaj, aż go organa ścigania znajdą. Wówczas możesz złożyć powództwo
    adhezyjne, za które nic nie zapłacisz, a i uzyskanie tytułu wykonawczego
    raczej pewne.

  • 9. Data: 2007-09-22 08:20:51
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Fri, 21 Sep 2007 00:44:38 +0200, od Robert Tomasik
    :
    > Możesz niezależnie od procesu karnego złożyć pozew cywilny. Ale, skoro
    > sprawcy nie ma, to wiąże się to z dość komplikowaną procedurą wyznaczenia
    > mu kuratora. No i jak nawet uzyskasz prawomocny wyrok, to co dalej?

    W tym przypadku interesuje mnie taka sprawa, podejrzany nie wiadomo gdzie
    jest, wezwań do sądu nie odbiera, czy sprawy takie automatycznie są
    wpisywane w jakąś bazę policyjną i jest szansa że info to wyskoczy podczas
    np. kontroli drogowej czy legitymowania na ulicy ?
    Podejrzewam że tak, bo jeśli sąd wydaje nakaz doprowadzenia i pod znany
    sądowi adres wysyła się policjantów, to oni wpisują takie zdarzenie w
    system informatyczny i jest ono dostepne we wszystkich jednostkach policji,
    a może nawet z racji przystąpienia do układu Schengen nawet dla innych
    policji ???

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 10. Data: 2007-09-22 18:29:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl>
    napisał w wiadomości news:f3y7osnl9wbw.17at5pwo3c5l1$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > podczas
    > np. kontroli drogowej czy legitymowania na ulicy ?

    Nie tyle "automatycznie", co na odpowiednie zarządzenie sądu. Do grudnia
    poszukiwania są realizowane na terenie kraju, ale z chwilą wstąpienia przez
    nasz kraj do Schengen sprawa dla "uciekinierów" się o tyle skomplikuje, że
    w sposób w miarę prosty będą poszukiwani na terenie wszystkich krajów
    układu (nie mylić z Unią Europejską, bo obszary te się nie do końca
    pokrywają).