  • 41. Data: 2017-08-03 10:18:42
    Temat: Re: to juz bylo
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

> [...]
    > drodze.
    >
    > A w republice jak to w republice - są lepsze rządy, i są gorsze. Ale
    > zawsze jest szansa, że jak jest potrzeba, to się ludzie zbierają i
    > wybiera się odpowiedni rząd na odpowiednie czasy (vide rząd
    > Churchilla).
    >
    > W sanacji natomiast pluralizmu nie było, rządzić miał Marszałek i jego
    > ludzie, powielając jego błędy, czego skutkiem była zła polityka
    > zagraniczna Becka, zawarcie/zaufanie złym sojuszom i klęska
    > wrześniowa.

    > Nie ma czego chwalić, to zwykła polityczna bandyterka.

    A nie możesz subtelniej? np. Z całą władzą bierze się na siebie całą
    odpowiedzialność.

    Piłsudczycy (Sanacja) wzięli na siebie całą (Polską) odpowiedzialność za Wrzesień
    1939.

    --
    A. Filip

  • 42. Data: 2017-08-03 10:36:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 09:59, RadoslawF pisze:

    > Dwója z historii.
    > Te "złe sojusze" doprowadziły do drugiej wojny światowej, czyli takie
    > złe jednak nie były.

    Przeczytałeś swój absurd?

    > No chyba że wolisz sojusz z trzecią rzeszą.

    A dlaczego nie? Nie możesz oceniać III Rzeszy z powojennego punktu
    widzenia. Jakoś Czechosłowację rozbieraliśmy z nimi w podskokach.

    Natomiast nasze sojusze z Zachodem były dla nas niekorzystne. Hitler
    chciał napaść na Francję i Wielką Brytanię, i być może od tego by
    zaczął, gdyby nie to, że wiedział, że wówczas Polacy zaatakują go od
    tyłu. Z drugiej strony domyślał się, jak widać słusznie, że atakując
    wpierw Polaków, nie dostanie strzała od tyłu od Francuzów i Brytyjczyków.

    O teorii "z Hitlerem na Stalina" już nie wspomnę, bo to nudne :)

    > Klęska nie była winą polityków tylko słabości gospodarczej.

    A słabość gospodarcza to też wina polityków, że zamiast - jak to teraz
    się mówi - odblokować "potencjał gospodarczy Polaków", to tworzono takie
    układy, że nawet produkcja zapałek była zmonopolizowana. Plus to, że o
    wojsku przez długi czas decydował Piłsudski, który miał dość archaiczne
    poglądy i nie wykorzystywał potencjału nowych broni i taktyk.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-08-03 14:36:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 10:36, Liwiusz pisze:

    > Przeczytałeś swój absurd?

    Zrozumiałeś to co napisałem?

    > A dlaczego nie? Nie możesz oceniać III Rzeszy z powojennego punktu
    > widzenia. Jakoś Czechosłowację rozbieraliśmy z nimi w podskokach.

    I dzisiaj jest to krytykowane. A przed wojną nie było.
    Czyli ty możesz oceniać z dzisiejszego punktu widzenia
    a innym nie wolno. :(

> [...]
    > tyłu. Z drugiej strony domyślał się, jak widać słusznie, że atakując
    > wpierw Polaków, nie dostanie strzała od tyłu od Francuzów i Brytyjczyków.

    Tylko dla kogoś kto nie doczytał że Hitler na wschodzie widział
    tereny do rozszerzenia trzeciej rzeszy. A na wschodzie my byliśmy.

> [...]
    > wojsku przez długi czas decydował Piłsudski, który miał dość archaiczne
    > poglądy i nie wykorzystywał potencjału nowych broni i taktyk.

    Zapomniałeś jeszcze dodać że gdyby zamiast na armię wydawano
    na gospodarkę to była by silniejsza. Tyle że nie zmienia to naszej
    sytuacji geograficznej. Z jednej potęga mogąca sobie pozwolić na
    kilkadziesiąt tysięcy czołgów co było liczba większą niż miała
    cała reszta świata a z drugiej prężna gospodarka niemiecki
    wsparta nowoczesna myślą militarną.
    Od kilkudziesięciu lat analitycy bawią się w gry "jak uratować
    Polskę w 39r" i wychodzi że się nie da. Można co najwyżej
    opóźnić upadek podpinając się pod jednego z napastników.

    Pozdrawiam

  • 44. Data: 2017-08-03 14:46:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:36, RadoslawF pisze:

    > Zrozumiałeś to co napisałem?

    "Złe sojusze nie były złe, bo doprowadziły do wojny".

    > I dzisiaj jest to krytykowane. A przed wojną nie było.

    Typowe wyciąganie wniosków post factum.

    > Czyli ty możesz oceniać z dzisiejszego punktu widzenia
    > a innym nie wolno. :(

    Nawet wtedy można było znaleźć argumenty przeciwko rozbiorowi
    Czechosłowacji. To nie po wojnie się nagle odwróciło, że to było "złe".

    > Tylko dla kogoś kto nie doczytał że Hitler na wschodzie widział
    > tereny do rozszerzenia trzeciej rzeszy. A na wschodzie my byliśmy.

    My jako "po drodze", a nie tereny same w sobie.

    > Zapomniałeś jeszcze dodać że gdyby zamiast na armię wydawano
    > na gospodarkę to była by silniejsza. Tyle że nie zmienia to naszej

    Co to znaczy "wydawać na gospodarkę"?
    I kto by był silniejszy - armia, czy gospodarka?

> [...]
    > Polskę w 39r" i wychodzi że się nie da. Można co najwyżej
    > opóźnić upadek podpinając się pod jednego z napastników.

    To zależy jak wcześnie zaczynamy myśleć. W latach '30 istniało wiele
    możliwości ukrócenia przyszłego rajdu Hitlera.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2017-08-03 16:36:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:46, Liwiusz pisze:

    > "Złe sojusze nie były złe, bo doprowadziły do wojny".

    "złe sojusze" (cytat z ciebie) nie były złe bo doprowadziły
    do wojny a nie do aneksji naszego kraju jak w przypadku Czech.
    Ty naprawdę nie rozumiesz co czytasz.

    > Typowe wyciąganie wniosków post factum.

    Czyli to co ty właśnie robisz.

    > Nawet wtedy można było znaleźć argumenty przeciwko rozbiorowi
    > Czechosłowacji. To nie po wojnie się nagle odwróciło, że to było "złe".

    Znaleźć można było, tyle że nikt nie szukał. Dowiedz się dlaczego.

    > My jako "po drodze", a nie tereny same w sobie.

    I jedno i drugie.

    > Co to znaczy "wydawać na gospodarkę"?
    > I kto by był silniejszy - armia, czy gospodarka?

    50% budżetu szło na armię, jakby połowa tego poszła na przemysł to
    miałby większe możliwości. Tyle że ta armia była potrzebna z uwagi
    na zagrożenie ze wschodu.

    > To zależy jak wcześnie zaczynamy myśleć. W latach '30 istniało wiele
    > możliwości ukrócenia przyszłego rajdu Hitlera.

    Wystąpiliśmy z propozycją wojny prewencyjnej i spacyfikowania Niemiec.
    Sojusznicy odmówili. Innych sposobów nie znam. Ale chętnie poznam.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2017-08-03 18:18:43
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2017 o 16:36 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:

    > "złe sojusze" (cytat z ciebie) nie były złe bo doprowadziły
    > do wojny a nie do aneksji naszego kraju jak w przypadku Czech.
    > Ty naprawdę nie rozumiesz co czytasz.

    > Czyli to co ty właśnie robisz.

    Panowie, obaj poczytajcie sobie o stosunkach polsko-czeskich i
    polsko-słowackich (od 1938 nie było Czechosłowacji!), kto kogo
    "rozbierał", kto walczył wspólnie i po stronie Hitlera.
    Jakie były polityczne aspekty sporu o Zaolzie!

    Liwiusz powtarza komunistyczną propagandę, która miała uzasadnić powojenną
    przynależność Zaolzia!
    Ale z drugiej strony przekonać o polskich winach i niepełnej wartości
    państwa, współodpowiedzialności. Komuniści tylko to kontynuowali, podobnie
    jak III RP.
    To ma tę samą proweniencję co oddanie Polski Stalinowi, a teraz "polskie
    obozy śmierci" itd.

    Zadbajcie o swoją wiedzę historyczną, bo będziemy musieli to powtarzać...

    --
    Trefniś

  • 47. Data: 2017-08-03 19:01:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trefniś" napisał w wiadomości grup
    et.pl...

> [...]
    >"rozbierał", kto walczył wspólnie i po stronie Hitlera.
    >Jakie były polityczne aspekty sporu o Zaolzie!

    Mysmy sie w tych latach nie lubili ... a poszlo o miedzę :-)

    >Liwiusz powtarza komunistyczną propagandę, która miała uzasadnić
    >powojenną przynależność Zaolzia!

    Po wojnie byl ciag dalszy

    http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/historia/dlaczeg
    o-w-1945-roku-prawie-doszło-do-wojny-polski-z-czecho
    słowacją/ar-BBCo1oF

> [...]
    >podobnie jak III RP.
    >To ma tę samą proweniencję co oddanie Polski Stalinowi, a teraz

    Ale co by nie mowic, to Czechoslowakom w 68 pomoglismy utrzymac
    sluszna linie ... choc w sumie to jakos nie bardzo sie poczuwam do
    "my".

    J.

  • 48. Data: 2017-08-03 20:27:04
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 09:27, Olin pisze:

    > Już nie nadążam za zmianami językowymi, ale "zdefraudować" i "zdewaluować"
    > chyba jeszcze nie są synonimami.

    A kto by się tym przejmował. Ma być mocno, dosadnie, aż w pięty pójdzie
    :-) "frau" jest ostrzejsze :-)

    A tak przy okazji.
    Co to jest prawdziwy faszyzm pokazali kibice Legii podczas ostatniego
    meczu. SZACUN

  • 49. Data: 2017-08-04 09:29:47
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 3 Aug 2017 20:27:04 +0200, z napisał(a):

    > A kto by się tym przejmował. Ma być mocno, dosadnie, aż w pięty pójdzie
    > :-) "frau" jest ostrzejsze :-)

    Masz rację, znajomość języka ojczystego w środowisku patriotycznym wręcz
    jest źle widziana. Już za czasów IV RP podziwiałem desperackie zmagania
    Ziobry z polszczyzną, czego sztandarową emanacją było "nie posiadam
    wiedzy". Teraz Afrodyta Dojnej Zmiany powiada, że "wziąć" to może lewactwo,
    co jednak nie dziwi, bo już wcześniej zauważyłem, że młotownia również
    miewa stopnie naukowe.

    > A tak przy okazji.
    > Co to jest prawdziwy faszyzm pokazali kibice Legii podczas ostatniego
    > meczu. SZACUN

    Faktycznie, było na co popatrzeć. Trzeba przyznać, że aryjska młodzież nie
    spoczęła na laurach w stolicy i pofatygowała się aż do Ciechanowa:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/izraelscy-p
    ilkarze-zaatakowani-przez-polskich-pseudokibicow,761
    856.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek