  • 1. Data: 2008-04-29 05:54:35
    Temat: testament a długi spadkowe
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Zmarła bezdzietna ciotka. Jej rodzeństwo też nie żyje. Spadkobiercami
    ustawowymi byłyby w tym wypadku dzieci rodzeństwa. Ale jest testament o
    treści w stylu "wszystko co posiadam zapisuje siostrzenicy X". Oprócz
    majątku jest także troche długów, jednak są znacznie poniżej wartości
    majątku. W tej sytuacji mam dwa pytania:
    1. Czy za długi odpowiada tylko X, czy wszyscy spadkobiercy ustawowi?
    2. Kto zostanie obciązony kosztami sądowymi sprawy spadkowej.

  • 2. Data: 2008-04-29 09:49:03
    Temat: Re: testament a długi spadkowe
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jureq pisze:

    > 1. Czy za długi odpowiada tylko X, czy wszyscy spadkobiercy ustawowi?

    Odpowiadają spadkobiercy. jeśli jest taki testament (i jest ważny) to
    spadkobierca jest jedne - X.

    > 2. Kto zostanie obciązony kosztami sądowymi sprawy spadkowej.

    Jeśli chodzi o stwierdzenie nabycia spadku to zapewne, każdy poniesie
    własne koszty. Czyli najgorzej ma ten kto zacznie sprawę :)

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 3. Data: 2008-04-29 10:17:55
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli chodzi o stwierdzenie nabycia spadku to zapewne, każdy poniesie
    > własne koszty. Czyli najgorzej ma ten kto zacznie sprawę :)

    Przy czym, jeżeli sprawa spadkowa będzie wyglądała tak, że o
    stwierdzenie nabycia spadku i otwarcie testamentu wniesie X, a pozostałe
    osoby nie będą chciały testamentu podważać, to koszty sprawy ograniczą
    się do 50 zł, zapłaconych przez X od wniosku o stwierdzenie nabycia spadku

  • 4. Data: 2008-04-29 10:27:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Roman Rumpel pisze:

> [...]
    > osoby nie będą chciały testamentu podważać, to koszty sprawy ograniczą
    > się do 50 zł, zapłaconych przez X od wniosku o stwierdzenie nabycia spadku

    Potrzebne są jeszcze akty stanu cywilnego, a te chyba nie są za darmo.