eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawotermin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie księgi wieczystej › termin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie księgi wieczystej
    From: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: termin oddania budynku do użytku a podpisanie aktu i zakładanie księgi
    wieczystej
    Date: Sat, 06 Jun 2009 23:40:14 +0200

    witajcie
    szczerze mówiąc nie wiem na którą grupę powinienem napisać więc jeśli
    tak jest błędna proszę o informacje na którą ten wątek przekierować i z
    góry przepraszam.

    kupuje mieszkanie na rynku pierwotnym od spółdzielni mieszkaniowej która
    jest inwestorem. Termin oddania budynku do użytku to najpóźniej
    1.09.2009 r. ale w spółdzielni dowiedzialem się że jak zapłacę szybciej
    całą kwotę to już dostanę klucze i będzie moje. Tylko zastanawia mnie
    jedna rzecz. Oczywiście na ten cel zaciągany jest kredyt hipoteczny.
    Czy może zostać podpisany akt notarialny z datą np. 1.08.2009 r.
    przeniesienia własności ze spółdzielni na mnie skoro budynek zostaje
    oddany dopiero 1.09.2009 r??? czy może jest to możliwe dopiero po tym
    terminie...

    Zakladając że jest taka możliwość i staje się właścicielem mieszkania z
    datą już 1.08.2009 r. to księga wieczysta i wpis do hipoteki i tak jest
    dopiero możliwy nie prędzej niż 1.09.2009 r???

    W skrócie mówiąc czy termin oddania budynku do użytkowania ma coś
    wspólnego z podpisaniem aktu notarialnego i założeniem księgi wieczystej
    oraz uzyskaniem wpisu czy są to dwie sprawy które idą swoim torem i
    jedna nie wyklucza drugiej???
    czy może założenie księgi i wpisy (ruszenie tej całej procedury) możliwe
    są dopiero po oddaniu budynku i jak kupie mieszkanie wcześniej to dłużej
    będę płacił po prostu pomostowe???

    mam nadzieje że jakoś zrozumiale napisałem o co mi chodzi

    z góry dziękuje za pomoc