  • 1. Data: 2009-11-23 21:18:52
    Temat: termin nawiazania stosunku pracy
    Od: piegus <p...@g...com>

    czy ten termin moze byc w umowie o prace okreslony w inny sposob niz
    przez wskazanie konkretnej daty?

  • 2. Data: 2009-11-23 23:32:32
    Temat: Re: termin nawiazania stosunku pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    r.googlegroups.com
    piegus <p...@g...com> pisze:

    > czy ten termin moze byc w umowie o prace okreslony w inny sposob niz
    > przez wskazanie konkretnej daty?
    Pewnie, pewnie, na przyklad "w trzecim dniu po najblizszej równonocy
    wiosennej, gdy pierwszy kur zapieje". :))
    Bardziej serio:
    http://praca.wieszjak.pl/umowa-o-prace/72659,Kiedy-n
    alezy-rozpoczac-prace.html

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-11-24 00:01:06
    Od: piegus <p...@g...com>

    On 24 Lis, 00:32, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    >
    > Pewnie, pewnie, na przyklad "w trzecim dniu po najblizszej równonocy
    > wiosennej, gdy pierwszy kur zapieje". :))

    nie myslalam tu o kurze czy rownonocy ale np okresleniu takim jak:
    stosunek pracy nawiazuje sie z dniem nastepujacym po dniu rozwiazania
    umowy o prace z dotychczasowym pracodawca/ z dniem nastepujacym po
    dniu, w ktorym uplywa okres wypowiedzenia umowy z dotychczasowym
    pracodawca.

    wydaje mi sie, ze artykul, do ktorego linka podales/as nie odpowiada
    na moje pytanie albo nie umiem tej odpowiedzi w nim dojrzec

  • 4. Data: 2009-11-24 00:40:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci
    .googlegroups.com
    piegus <p...@g...com> pisze:

    > nie myslalam tu o kurze czy rownonocy
    Jednak nie moglem byc tego pewny.

> [...]
    > umowy o prace z dotychczasowym pracodawca/ z dniem nastepujacym po
    > dniu, w ktorym uplywa okres wypowiedzenia umowy z dotychczasowym
    IMO to niedopuszczalne. Podobnie jak np. okreslanie w ten sposób terminu
    wyplaty wynagrodzenia.
    Znaczenie pojecia termin w ujeciu slownika jezyka polskiego:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=termin

    > wydaje mi sie, ze artykul, do ktorego linka podales/as nie odpowiada
    > na moje pytanie albo nie umiem tej odpowiedzi w nim dojrzec
    Wg mnie taka odpowiedza jest uzycie w nim nie pozostawiajacego watpliwosci
    terminu "data".

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-11-24 04:59:40
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Uzytkownik "piegus" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
> [...]

    umowy o prace z dotychczasowym pracodawca/ z dniem nastepujacym po
    dniu, w ktorym uplywa okres wypowiedzenia umowy z dotychczasowym

    A chcialbys, aby z toba podpisac umowe, ze stosunek pracy z toba nawiazuje sie,
    gdy pracodawca zwolni dotychczasowego pracownika na tym stanowisku"?

  • 6. Data: 2009-11-24 09:44:06
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Lis, 01:01, piegus <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > umowy o prace z dotychczasowym pracodawca/ z dniem nastepujacym po
    > dniu, w ktorym uplywa okres wypowiedzenia umowy z dotychczasowym

    Moim zdaniem to raczej warunek zawieszający niż termin. Pytanie jest
    więc inne, czy można zawrzec umowę o pracę pod warunkiem. Ja nie widzę
    przeciwwskazań (nie należy bowiem, wg kodeksu pracy, data rozpoczęcia
    pracy do elementów konstytutywnych umowy).

  • 7. Data: 2009-11-24 09:52:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 01:44:06 -0800, przypadek napisał(a):

> [...]
    > przeciwwskazań (nie należy bowiem, wg kodeksu pracy, data rozpoczęcia
    > pracy do elementów konstytutywnych umowy)

    Pozwolę sobie się nie zgodzić, a to ze względu na brzmienie art. 26 w zw.
    z art. 29 par. 1 ust. 5 kp.
    Które to normy interpretuję w ten sposób, że można określić termin, ale
    nie warunek.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-11-24 10:20:49
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Lis, 10:52, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Pozwolę sobie się nie zgodzić, a to ze względu na brzmienie art. 26 w zw.
    > z art. 29 par. 1 ust. 5 kp.
    > Które to normy interpretuję w ten sposób, że można określić termin, ale
    > nie warunek.

    Oczywiście, racja. Coś kiepsko dziś ze mną..

  • 9. Data: 2009-11-24 20:52:39
    Od: piegus <p...@g...com>

> [...]
    > z art. 29 par. 1 ust. 5 kp.
    > Które to normy interpretuję w ten sposób, że można określić termin, ale

    Art 29 par 1 -> "w szczególności" co oznacza, ze lista nie jest
    zamknieta. Nie wyklucza to warunku.
    przeczytalam tez dzis w komentarzu do art 29 KP (jutro moge podac
    autora) ze "w szczególności" oznacza ze mozna zawrzec np przeslanke,
    iz umowa o prace zostanie zawarta pod warunkiem iz poprzedni
    pracodawca rozwiaze umowe za porozumieniem stron.

    czy to zalatwia nam okreslenie terminu nawiazania stosunku pracy?tzn
    zamiast okreslania konkretnej daty-taki warunek i wtedy terminem
    ropoczecia stosunku pracy bedzie dzien spelnienia sie tego warunku ?

    przyznam, ze sie troche zakrecilam w tym wszystkim...

  • 10. Data: 2009-11-24 21:37:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 Nov 2009 12:52:39 -0800, piegus napisał(a):

> [...]
    > autora) ze "w szczególności" oznacza ze mozna zawrzec np przeslanke, iz
    > umowa o prace zostanie zawarta pod warunkiem iz poprzedni pracodawca

    Dlatego wskazałem, żeby czytać w zw. z art. 26 kp ;-)
    A komentarz... no może też jutro sprawdzę. Ale ogólnie przyjmuje się, że
    oświadczenie o zatrudnieniu powinno być bezwarunkowe.