  • 1. Data: 2003-09-30 10:22:24
    Temat: telefon
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Zwracam sie z uprzejmym pyatniem, jak to jest?
    Czy prawda* jest , ze wszelkie nie zaplacone rachunki telefoniczne
    ulegaja przedawnieniu po 3 latach? slyszalem, ze tak
    Mialem 4 lata temu telefon w plusie, nie zaplacilem dwoch faktur, na nie
    duze kwoty- ale zawsze, podalem jako adres do korespodencji adres pod
    ktorym wtedy zamieszkiwalem na studiach, ostatnio po 3 latach przyslali
    mi pismo listem zwyklym nie poleconym i strasza mnie sadem i egzekucja.
    Mam troche zalu ze wczesniej mnie nie powiadomili, ( wyprowadzilem sie
    ze stancji) dokladnei w pazdzierniku mija 3 lata od tej pierwszej
    niezaplaconej faktury, druga w listopadzie.
    Jak mam sie z tego wyplatac?

  • 2. Data: 2003-09-30 10:58:20
    Temat: Re: telefon
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

> [...]
    > ze stancji) dokladnei w pazdzierniku mija 3 lata od tej pierwszej
    > niezaplaconej faktury, druga w listopadzie.

    Art. 118 KC powiada: "Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin
    przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe
    oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy
    lata."

    Miałem podobną sytuację z MPK i niezapłaconą karą za jazdę na gapę. Po
    czterech latach dostałem dwukrotne wezwanie do zapłaty od firmy
    windykacyjnej. Olałem ich, a wezwania jakie przychodziły wywalałem do
    śmieci. Straszyli mnie sądem i egzekucją. Działa tu trochę mechanizm rynkowy
    bo firmy windykacyjne liczą, że ktoś kto nie zna prawa wystraszy się i
    zapłaci. Tymczasem oni skupują tego typu wierzytelności (tzw. roszczenia
    naturalne) dosłownie za grosze. Minął rok może półtora i cisza. Ale byli
    tacy co zapłacili. Później dowiedziałem się że MPK sprzedało tego rodzaju
    wierzytelności po złotówce od sztuki (niezapłaconej kary)

    Warto jednak pamiętać, że przepis art. 118 KC jest przepisem o charakterze
    ogólnym, a zatem należy się upewnić, czy nie ma przepisów szczególnych
    regulujących w twoim przypadku kwestie związane ze świadczeniem usług
    telekomunikacyjnych. W moim przypadku miałem taką pewność po przejrzeniu
    Ustawy Prawo Przewozowe.