  • 1. Data: 2003-09-30 10:37:48
    Temat: spór o dorg
    Od: "Aleksandra K" <a...@a...com.pl>

    Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać taką oto zawiłą sprawę:
    Pewna babcia posiada grunt wraz z zabudowaniani. Aby do tej działki dojechać
    należy przejechać drogę będącą własnością sąsiada. Wcześniejsi właściciele
    tej drogi wyrazili zgodę na pismie na użytkowanie tejze drogi przez babcię.
    Nowy właściciel, spokrewniony z poprzednimi nie zgadza się i za przejazd
    chce pobierać opłatę. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że do działki tejże
    babci nie da się dojechać w inny sposób, gdyż grunt znajduje się w
    nietypowym miesjcu.
    Proszę o radę

    Dziekuję
    Ola

  • 2. Data: 2003-09-30 11:11:36
    Temat: Re: spór o dorg
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    --
> [...]
    tejże
    > babci nie da się dojechać w inny sposób, gdyż grunt znajduje się w

    Po pierwsze: jak sprawa wygląda na mapach ewidencji gruntów ?
    Po drugie: może jest ustanowiona służebność drogi - warto zajrzeć do ksiąg
    wieczystych ?

  • 3. Data: 2003-09-30 11:28:51
    Od: "FunnyGuy" <f...@t...pl>

    "Aleksandra K" <a...@a...com.pl> wrote in message
> [...]
    tejże
    > babci nie da się dojechać w inny sposób, gdyż grunt znajduje się w

    Jeśli z Księgi Wieczystej (w dziale III KW) urządzonej dla nieruchomości
    wymagającej dojazdu przez cudzy grunt nie ma ustanowionej służebności
    przechodu i przejazdu -możesz wnieść powództwo o ukształtowanie prawa do
    Sądu Rejonowego właściwego ze względu na miejsce położenia nieruchomości.
    Orzeczenie sądu ustanawiające taką służebność podlega wpisowi do Księgi
    Wieczystej i obowiązywać będzie każdoczesnego właściciela nieruchomości
    obciążonej prawem przechodu i przejazdu.

    "Są miejsca, do których docierają tylko nieliczni"

  • 4. Data: 2003-09-30 11:57:18
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

> [...]
    > Wieczystej i obowiązywać będzie każdoczesnego właściciela nieruchomości
    > obciążonej prawem przechodu i przejazdu.

    Dokladnie. Najpierw sprawdz w KW a jesli nie to do sadu. Oczywiscie nie ty
    tylko babcia.