    From: "soja" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: szkoda spowodowana potrąceniem dzika - odszkodowanie???
    Date: Sat, 21 Feb 2004 22:28:11 +0100

    witam,

    Przeżyłem dziś bardzo niemiłą przygodę. Jadąc samochodem z całą rodziną
    drogą przez las miałem bardzo bliskie spotkanie z dzikiem. Efekt - dzik padł
    martwy, ale ja mam skasowany cały przód, co raczej mocno zaboli mnie
    finansowo. Wkurzony, i pełen emocji wezwałem policję, która spisała protokół
    z zdarzenia, zrobiłem kilka zdjęć rozbitego samochodu i ciała dzika. Byłem
    przekonany że należy zarządać od Koła Łowieckiego, któremu podlega dany
    teren - odszkodowania (choćby częściowego) za poniesione straty. Teraz, po
    kilku godzinach zaczynam się zastanawiać na chłodno jakie mam szanse.

    Czy ktoś z Was próbował dochodzić swych praw w takiej lub podobnej sprawie?
    Koledzy (koleżanki) prawnicy - co byście zrobili na moim miejscu? Myślałem
    aby najpierw spróbować ugody, a później ewentualnie pójść do sądu.
    Argumentacja? Koło łowieckie czerpie zyski ze zwierzyny leśnej (np.
    "dewizowy odstrzał"), nawet mięso zabitego dzika zostało przez nich
    wykorzystane. Dlaczego to ja mam wyłącznie ponosić konsekwencje przebywania
    tych zwięrząt w lesie i wypływających stąd zagrożeń dla uczestników ruchu
    drogowego.......:-((

    byłbym wdzięczny za wszystkie słowa porady, mogą pomóc mnie oraz innym
    osobom, które spotka taki problem :-)))

    pozdrawiam
    janusz