    From: Gregory Peck <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szansa na odszodowanie
    Date: Tue, 03 Jan 2006 13:27:07 +0100

    AgaB napisał(a):
    > Witam.
    > Chciałabym się dowiedzieć czy mam szansę uzyskać jakies odszkodowanie za
    > sytuację w której przwoźnik z zamówionym towarem przyjeżdzając na czas i na
    > miejsce nie mógł podjechać pod rampę aby się rozładować z powodu
    > nieodśnieżonego terenu przez co zakopany w śniegu tir stał kilka dni.
    > Chodzi mi o to, że przez ten czas dany samochód musiał odmówic innym
    > zleceniodawcą ponieważ nie mógł wyjechać z poprzedniego miejsca rozładunku
    > oraz był załadowany. Właściciel terenu na którym znajdowała się firma ma to
> [...]
    Odbiorca towaru był właścicielem zaśnieżonego terenu? Jeżeli tak, to
    nienależycie wykonał zobowiązanie - powinien odebrać towar niezwłocznie
    po jego dostarczeniu. Odszkodowanie należy się pradopodobnie drugiej
    stronie umowy (przewoźnikowi), na podstawie przepisów ogólnych kodeksu
    cywilnego (zob. art. 471 k.c., art. 476 i art. 477 par. 1 k.c.).
    Wysokość odszkodowania powinna odpowiadać wysokości szkody, w tym
    utraconych dochodów.
    Pozdrawiam,
    Greg