  • 1. Data: 2003-04-10 12:13:46
    Temat: syndyk uparciuch?
    Od: "Ewa Buczma" <e...@c...pl>

    znajomy, pracował w latach 60 w firmie, w której przeprowadzane jest
    aktualnie postępowanie upadłościowe. Potrzebuje świadectwo pracy z
    tamtego okresu, celem uzyskania emerytury. W dokumentach pracownika znajduje
    się oświadczenie pracodawcy, w którym podany jest okres zatrudnienia owego
    pracownika. Syndyk odmawia wydania świadectwa pracy. Czy faktycznie ma takie
    prawo?
    pozdrowionka
    ewa

  • 2. Data: 2003-04-11 11:30:30
    Temat: Re: syndyk uparciuch?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Obawiam się, że trochę niewłaściwie postawiłaś pytanie. Właściwie postawione
    pytanie, moim zdaniem, powinno brzmieć:
    Czy syndyk ma obowiązek wystawić pracownikowi świadectwo pracy po 40 latach
    od zatrudnienia?
    Ja nie znalazłem przepisu nakazującego mu to. Zaświadczenie o zatrudnieniu
    tak, ale świadectwo pracy? Przecież on może obecnie nie mieć odpowiednich do
    tego danych nawet.