  • 1. Data: 2003-09-05 21:11:41
    Temat: świadek w sprawie karnej
    Od: "Słonik" <p...@h...tv>

    witam
    Kolega dostał wezwanie w charakterze świadka w sprawie karnej. Nie chciał
    nim być, ale tak się nie stało.
    Pytanie moje dotyczy kwesti przybycia na sale rozpraw, tzn : dostał
    wyznacozny dzien i godzine. Oskarzonego nie zna i w zasadzie nie wie o co
    chodzi, jednak nie chcialby widziec pozostałem grupy ludzi
    (świadków,pokrzywdzonego) - bo nie przepada za nimi.
    Czy każdy świadek ma inny dzien / godzinę? Czy może odmówić zeznań ??
    Dodam, że sąd jest sądem rejonowym w Warszawie, jeżeli to ma jakiekolwiek
    znaczenie.
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2003-09-05 21:28:38
    Temat: Re: świadek w sprawie karnej
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Czy każdy świadek ma inny dzien / godzinę?
    Zwykle wszyscy są wzywani na tę samą godzinę. Czasami jeśłi
    świadków jest wielu wzywa się ich grupami np. na terminy ustalone co
    godzinę

    >Czy może odmówić zeznań ??

    Nie. Za to grozi kara porządkowa. Wyjątkowo - w ściśle okreśłonych
    wypadkach może odmówić udzielenia odpowiedzi na pytanie (np. gdy
    naraziłoby go to na odpowiedzialność karną) albo odmówić zeznawania
    na pewne okoliczności (np. duchowny na okoliczności tego czego
    dowiedział się podczas spowiedzi)

    -> http://usenet.pomocprawna.info