  • 1. Data: 2003-09-05 21:19:26
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "Dirschauer" <d...@N...wp.pl>

    Witam!

    Chciałbym zmienić nazwisko na formę, której używali moi przodkowie w
    XVI-XVIII w. Obecna forma jest trochę "podniemczona" i sprawia mi problemy w
    życiu publicznym, a nie zamierzam emigrować.

    W jaki sposób mógłbym dokonać zmiany nazwiska? Sądownie? W USC? Z jakimi
    kosztami się to wiąże?

    Pozdrawiam

    Dirschauer

  • 2. Data: 2003-09-08 19:38:27
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "Salhira" <s...@N...wp.pl>

    Powiem Ci jak mój syn zmienił nazwisko. Mieszkamy w Warszawie. Musiła
    napisać podanie do prezydenta miasta ( naprawdę ), w którym musiał podać
    przyczyne, motywacje, także informacje o tym ,że nie jest karany, jest
    kawalerem i nie posiada dzieci. Jeśli jestes z Warszawy to wszystko
    załatwisz na Placu Starynkiewicza w urzędzie miasta. Jeśli mieszkasz w
    innym mieście to dowiedz sie po prostu w urzędzie gminy lub dzielnicy. Przy
    składaniu podania kupujesz znaczek skarbowy za 7 zł, potem czekasz na
    decyzje ( syn czekał około miesiąca) , kupujesz znaczek skarbowy za 30 zł.
    potem czekasz dwa tygodnie aż wszystkie papiery dojda do odppowiednich
    instytucji i wyrabiasz nowe dokumenty -dowód za 30 zł no i paszport.Jeśłi
    jestes nieletni to musisz zwrócić sie do sądu. Cierpliwośći i powodzenia.
    Ewa