    From: "Dawid" <_...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: swiadectwo pracy-sad pracy-dziwny wyrok
    Date: Mon, 21 Oct 2002 17:20:17 +0200

    nieistniejaca firma - świadectwo pracy, sad pracy : dziwny wyrok

    sytuacja:
    1) praca na rzecz firmy X: 1 wrzesnia 1999 do 30 pazdziernika 2001
    2) wypowiedzenie z zach. okresu wypowiedzenia datowane 10 sierpien 2001
    3) ok 10 pazdziernika: zwolniony jest dyrektor adm. jedyna osoba upowazniona do
    podpisu pod swiadectwem pracy i innymi
    dokumentami: wyprowadzaja sie z wynajetych pomieszczen do nikad : firma X przestaje
    funkcjonowac realnie -
    pozostaje jedynie na papierze i w rejestrach sadowych (do dzis)
    4) nie dostaje swiadectwa pracy pomimo kilkakrotnych ponaglen listami poleconymi
    (wszystkie nieodebrane)
    5) ide do PIP - poniewaz pracodawca nie odbiera poczty i nie dostarczyl swiadectwa
    pracy - radza pojscie do sadu pracy
    6) pozew do sadu o wydanie swiadectwa (masa zalacznikow itp) za czas podany w 1)
    7) na dwie kolejne rozprawy pozwany sie oczywiscie nie stawia - nie odbiera pism, bo
    oczywiscie nie istnieje
    8) sad zobowiazuje mnie do dostarczenia aktualnego odpisu z rej handl. dla firmy X,
    co dostarczam, siedziba firmy w RH =
    adres na ktory kierowana byla korespondencja i skad byly zwroty (5moich 2 z sadu)
    9) finalna rozprawa : wyrok zapada zaocznie (nie dalem rady dojechac) i glosi (cytat)
    :
    " nakazuje stronie pozwanej wydac powodowi swiadectwo pracy w tresci, iz byl
    zatrudniony u strony pozwanej
    w okresie od 11 wrzesnia 1999 do 30 pazdzernika 2001 na stanowisku ... w pelnym
    wymiarze czasu pracy
    nadaje wyrokowi wyrok natychmiastowej wykonalnosci"

    Wyrok wydaje mi sie dziwny bo:
    -okres czasu pracy zostal przeinaczony
    -_sad_ wydaje wyrok firmie co do ktorej wie ze nie nie odbiera poczty (a wiec i tego
    wyroku!!!) i faktycznie nie istnieje !

    Wydaje mi sie ze tak sformulowany wyrok nie zastapi mi swiadectwa pracy (cale 2
    lata), a poza tym opiewa na zle daty.
    Co robic w tej sytuacji??? Odwolywac sie? Ale jak???
    Pomozcie !