  • 1. Data: 2005-09-27 13:24:29
    Temat: świadczenie usług telekomunikacyjnych - warto?
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Mam mala siec osiedlowa, w ktorej udostepniam Internet. Mam obecnie 12
    uzytkownikow, ale sukcesywnie zglaszaja sie kolejni. Bez zadnego
    reklamowania sie, plotki sie same roznosza. Dzieki wi-fi moge miec
    dostep do duzej ilosci potencjalnych klientow. W zwiazku z tym
    pomyslalem o zalozeniu DG i robieniu tego legalnie. Ludzie placili by
    nieco wiecej, ale mogli by sobie zrobic odliczenie od podatku. Ja z
    kolei mialbym niewielki dodatkowy zarobek, a co najwazniejsze wszystko
    odbywaloby sie zgodnie z prawem. Pytanie tylko czy warto? Czy przepisy
    prawne nie blokuja zbytnio tego typu dzialalnosci? Jak wyglada sprawa
    niezbednych pozwolen (kable, wi-fi) oraz naglasniana ostatnio tematyka
    "kancelarii tajnych", ktore maja sie pojawic u wszytkich operatorow
    telekomunikacyjnych? No i ostatnie pytanie - czy przepisy prawne
    roznicuja dostawcow Internetu w zaleznosci od ilosci ich klientow? Jesli
    tak, to jakie sa progi ilosci uzytkownikow?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 2. Data: 2005-09-27 13:39:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BbT napisał(a):
> [...]
    > kolei mialbym niewielki dodatkowy zarobek, a co najwazniejsze wszystko
    > odbywaloby sie zgodnie z prawem. Pytanie tylko czy warto?

    Podatki, podatki, podatki...
    Comiesiecznych kosztow dojdzie Ci skladka ZUS (AFAIR to 520zl/mies). Na
    12 osob to juz by musiala byc spora podwyzka.

    > Czy przepisy
    > prawne nie blokuja zbytnio tego typu dzialalnosci?

    Raczej nie bardziej niz pozostale formy dzialalnosci :)

    > Jak wyglada sprawa
    > niezbednych pozwolen (kable, wi-fi) oraz naglasniana ostatnio tematyka
    > "kancelarii tajnych", ktore maja sie pojawic u wszytkich operatorow
    > telekomunikacyjnych?

    O tym to w zasadzie nic nie wiadomo.
    Zalezy co komu go lba strzeli, bo rozne sluchy i pomysly chodza, od
    archiwizowania calego ruchu na nosnikach stalych, przez obowiazek
    rozkodowywania przez ISP transmisji szyfrowanych przez uzytkownikow, do
    obowiazku "wstawienia" sobie w lacze urzadzenia posiadajacego osobna
    linie do "sluzb"...
    Zapewne nic takiego w najblizszym czasie nie powstanie, a raczej sluzby
    dogadaja sie z duzymi operatorami sieci szkieletowych i tam zalatwia co
    maja zalatwic.
    Przeciez bez sensu zebys jako drobny ISP montowal takie urzadzenie,
    skoro moze to zrobic raz a dobrze twoj dostawca internetu (pewnie TPSA,
    czy cos tego kalibru).

  • 3. Data: 2005-09-27 13:46:49
    Od: Miernik <m...@f...org>

    BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be> wrote:
> [...]
    > pomyslalem o zalozeniu DG i robieniu tego legalnie. Ludzie placili by
    > nieco wiecej, ale mogli by sobie zrobic odliczenie od podatku.

    IMHO nie warto. ZUS zabierze Ci kilkase PLN miesięcznie i wrzuci w
    błoto. Będziesz musiał full czasu zmarnować na papierki dla US, a nawet
    jak będziesz maił wszystko OK, to US i tak Ci się czegoś uczepi. A po
    takich wynikach wyborów, to już na pewno nie warto. Gdyby była szansa
    na 3x15% itp PO to jeszcze można by było myśleć.

    A tak gdy to robisz w szarej strefie, jest mniejsza szansa że US czy
    jakiś inny urząd Cię zniszczy. Tak możesz kupować tanio używane AP od
    ludzi z USA, a przy firmie US się uczepi co w firmie robi ten sprzęt i
    gdzie na to faktura. Same straty.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 4. Data: 2005-09-27 13:49:28
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Podatki, podatki, podatki...
    > Comiesiecznych kosztow dojdzie Ci skladka ZUS (AFAIR to 520zl/mies). Na
    > 12 osob to juz by musiala byc spora podwyzka.

    Tego sie nie obawiam. To ma byc dodatkowe zrodlo dochodu. Pracuje na
    etacie, wiec placilbym tylko chorobowe. Poza tym zalozenie DG
    pozwoliloby mi na oficjalne rozreklamowanie sie i zdobycie nowych
    klientow. Mysle, ze nie byloby problemu ze dobiciem do liczby 50
    uzytkownikow na poczatek.

> [...]
    > Przeciez bez sensu zebys jako drobny ISP montowal takie urzadzenie,
    > skoro moze to zrobic raz a dobrze twoj dostawca internetu (pewnie TPSA,

    Czyli na chwile obecna nie ma zadnych obowiazujacych przepisow
    regulujacych te kwestie?

    --
    Pozdrawiam: BbT

  • 5. Data: 2005-09-27 14:13:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    BbT napisał(a):

> [...]
    > pozwoliloby mi na oficjalne rozreklamowanie sie i zdobycie nowych
    > klientow. Mysle, ze nie byloby problemu ze dobiciem do liczby 50

    No to mysle luzik, z DG zawsze mozna jakies dodatkowe korzysci wyciagnac
    (fakture wystawic jakiemus przygodnemu klientowi za jakies uslugi itp),
    z drugiej strony mozna sobie sprzet w koszty puszczac, z trzeciej musisz
    sobie kosztow narobic (bo inaczej znowu podatki, podatki i podatki).

    [...]

    > Czyli na chwile obecna nie ma zadnych obowiazujacych przepisow
    > regulujacych te kwestie?

    AFAIK to nie ma.
    Poza tym ze chyba musisz udostepnic swoje lacza jak ktos przyjdzie ze
    zgoda na podsluchiwanie kogos, ale z tym raczej nie ma problemu.

  • 6. Data: 2005-09-27 14:23:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > AFAIK to nie ma.

    13 września Rada Ministrów wydała rozporządzenie w sprawie wypełniania
    przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych zadań i obowiązków na rzecz
    obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku
    publicznego. Rozporządzenie jest wykonaniem delegacji zawartej w art.
    181 ustawy z 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.

    Niestety, brak informacji na temat jego publikacji ;-(

    M.

  • 7. Data: 2005-09-27 19:27:23
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    ain.local...

    > IMHO nie warto. ZUS zabierze Ci kilkase PLN miesięcznie i wrzuci w
    > błoto.

    Ejze - zapominacie o nowej promocji ZUS-u.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2005-09-27 19:45:33
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 27 wrz o godzinie 15:49, na pl.soc.prawo, BbT napisał(a):

> [...]

    Skąd wytrzasnąleś kwotę 520 PLN?
    Dla "niepromocyjnych" przedsiębiorców, od września do listopada składka
    wynosi ~705 PLN
    Dla "promocyjnych" - 30% tego.

    > Tego sie nie obawiam. To ma byc dodatkowe zrodlo dochodu. Pracuje na
    > etacie, wiec placilbym tylko chorobowe.

    Nie, nie - z tytułu DG opłacałbyś składki na UZ a nie na UCh.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 9. Data: 2005-09-27 21:24:17
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: SDD [Tue, 27 Sep 2005 21:27:23 +0200]:

    > Ejze - zapominacie o nowej promocji ZUS-u.

    Ta. Jako bonus zdaje sie brak przez czas promocji okresow
    skladkowych ;)

    Kira

  • 10. Data: 2005-09-27 22:22:21
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

    > Re to: SDD [Tue, 27 Sep 2005 21:27:23 +0200]:

    > Ta. Jako bonus zdaje sie brak przez czas promocji okresow
    > skladkowych ;)

    Rozumiem, ze chcialabys nie placic ZUS-u i jednoczesnie, by Twoje konto
    emerytalne powiekszalo sie w zawrotnym tempie...
    ja tam bym wolal nie placic ZUS-u i miec gleboko w d. moje konto
    emerytalne - samemu odkladajac sobie na stare lata.

    Pozdrawiam
    SDD