  • 1. Data: 2003-06-06 09:06:35
    Temat: świadczenie przedemerytalne
    Od: jerzy<J...@i...pl>

    Czy istnieje ustawa odnośnie świadczenia przedemerytalnego
    uwzględniająca czas pracy 39 lat i 6 miesięcy obejmująca grupowe
    zwolnienia z przyczyn ekonomicznych zakładu pracy
    obowiązująca w dniu 3 grudnia 2001r.

    Urząd Pracy w dniu 12 grudnia 2001 nie kwestionował braku 6 miesięcy
    wydając decyzję o spełnieniu warunków do przyznania mi świadczenia
    przedemerytalnego, przyznając mi na czas trwania wyliczeń przez
    organ rentowy ZUS zaliczkowo 120% zasiłku dla bezrobotnych. Po
    wyroku sądu z dnia 4 marca 2003r. w sprawie o wysokość świadczenia
    został zaliczony mi okres pracy w gospodarstwie rolnym rodziców
    (kwestionowany przez Inspektorat ZUS), nie podważając moich praw
    do w/w świadczenia po odpowiednim udokumentowaniu brakującego
    okresu. Obecna odmowna decyzja Urzędu Pracy z dnia 14 maja
    2003r.oparta jest na nie zaliczeniu brakującego okresu.( zaliczono mi
    39 lat 7 miesięcy i 3 dni czasu pracy) Zakład pracy &#8211; to
    Koncentraty Wodzisław Śl. od 1995r. oddział Pudliszki, obecnie już
    nieistniejący. Wydając decyzję o spełnieniu przeze mnie warunków do
    ubiegania się o świadczenie przedemerytalne Urząd Pracy pozbawił
    mnie innych możliwości. Mogłem przdłużyć okres zatrudnienia o 10
    miesięcy z możliwych 11(wykorzystałem 1 miesiąc-tyle było konieczne
    aby spełnić wymagane warunki) Rejestracja w Urzędzie Pracy miesiąc
    później rozwiązywała problem całkowicie(ustawa z 17 grudnia 2001r.
    Niezrozumiałe dla mnie jest wycofanie się Urzędu Pracy po takim
    okresie.

    Z szacunkiem Jerzy

    -> http://usenet.pomocprawna.info