    From: Adam Szpakowski <w...@n...gliwice.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: stowarzyszenia
    Date: Sun, 20 Oct 2002 18:52:45 +0200

    grzess wrote:

    > mialem na mysli pelne stowarzyszenie
    > podalem jednak zbyt malo informacji
    > stowarzyszenie posiada kilka terenowych oddzialow i szukam odpowiedzi czy
    > w oddziale wymagana z ustawy jest komisja rewizyjna, skoro takowa juz
    > istnieje w zarzadzie glownym stowarzyszenia

    Mamy identyczną strukturę. W głównym stowarzyszeniu mamy Zarząd, Komisję
    Rewizyjną i Sąd Koleżeński. W oddziałach terenowych także jest Zarząd i
    Komisja Rewizyjna. Sąd w oddziale nie jest konieczny, ze to Komisja owszem.
    O ile pamiętam, to chodzi o to, że każdy "poziom" władzy musi mieć swój
    organ nadzorczy.

    Z tego co pamiętam wymogi takie zawarte są w książce "Prawo o
    Stowarzyszeniach". W tej chwili nie mam jej pod ręką. Jeśli dalej będzie to
    potrzebne to postaram się jutro podać dokładniejsze namiary.

    Adam Szpakowski