  • 1. Data: 2006-08-18 20:42:14
    Temat: stolica polski pytanie do konstytucjonalistów
    Od: robin <k...@o...pl>

    artykuł 29 konstytucji RP (obowiązującej) mówi:

    Stolicą Rzeczypospolitej Polskiej jest Warszawa.

    Czy chodzi o miasto Warszawa nad Wisłą na Mazowszu (w centralnej polsce)
    czy tez o wieś Warszawa położoną w województwie lubelskim, w powiecie
    biłgorajskim, w gminie Frampol.

  • 2. Data: 2006-08-18 20:59:40
    Od: stern <s...@0...pl>

    robin napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy chodzi o miasto Warszawa nad Wisłą na Mazowszu (w centralnej polsce)
    > czy tez o wieś Warszawa położoną w województwie lubelskim, w powiecie

    USTAWA
    z dnia 15 marca 2002 r.
    o ustroju miasta stołecznego Warszawy.
    Art. 1. 1. Stolica Rzeczypospolitej Polskiej miasto stołeczne Warszawa
    jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu.

    nie szukaj problemów, gdzie ich nie ma

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-08-18 21:07:19
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 18-08-2006 o 22:59:40 stern <s...@0...pl> napisał:

> [...]
    > Art. 1. 1. Stolica Rzeczypospolitej Polskiej miasto stołeczne Warszawa
    > jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu.

    Bardzo samozwańcza ustawa. Wydaje mi się (podkreslam wydaje), że w świetle
    art. 29 konstytucji podobnej ustawy o swoim ustroju mogłaby sie domagać
    "stołeczna wieś" Warszawa

  • 4. Data: 2006-08-18 21:18:36
    Od: stern <s...@0...pl>

    robin napisał(a):

    > Bardzo samozwańcza ustawa. Wydaje mi się (podkreslam wydaje), że w
    > świetle art. 29 konstytucji podobnej ustawy o swoim ustroju mogłaby sie
    > domagać "stołeczna wieś" Warszawa

    rozumiem,
    ustawa sama się napisała i "przepchła" przez Parlament.
    Ale sądzę, że jeszcze nie wszystko stracone. Napisz ustawę o ustroju
    wsi stołecznej Warszawa, zbierz 100 tys podpisów i skieruj ją do sejmu.

    Może to właśnie dzięki Tobie zrozumiemy, że żyjemy w błędzie.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 5. Data: 2006-08-18 21:59:24
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 18-08-2006 o 23:18:36 stern <s...@0...pl> napisał:

> [...]
    > wsi stołecznej Warszawa, zbierz 100 tys podpisów i skieruj ją do sejmu.
    >
    > Może to właśnie dzięki Tobie zrozumiemy, że żyjemy w błędzie.
    Nie mam zamiaru obalać ustroju miasta stołecznego Warszawa jak i nie ma
    ambicji nikomu obwieszczać, że odnalazłem błąd w konstytucji mogący
    doprowadzić do niepokojów społecznych. Dla mnie jest to ciekawy problem
    (być może dostrzegany w wyniku nieznajomości prawa na poziomie
    uniwersyteckim), dlatego tez zadałem pytanie na grupie, licząc na
    odpowiedź, polemikę mądrzejszych odemnie lub wyprowadzenie mnie z błędu
    (Ty napewno tego nie zrobiłeś). Pomijając mój brak wiedzy prawniczej, to
    zdrowy rozsądek mi mówi, że powołanie na dowód wyłącznej stołeczności
    warszawy ustawy określającej jej ustrój, jest dowodem miernej jakości. To
    konstytucja w Art 29 określa co jest stolicą (i nie określa czy to wieś,
    miasto, czy tez rura żeliwna) a nie podrzędna względem konstytucji ustawa
    o ustroju Warszawy, tak samo jak niezawisłość sądów stwierdza konstytucja
    a nie ustawa o "ustroju sądów". Uważam, że nawet przywołana przez ciebie
    ustawa o ustroju miasta stołecznego warszawy nie wyklucza w świetle
    konstytucji RP uznania za stolicę Polski wsi warszawa w województwie
    lubelskim. Pomijam miejscowości o nazwie warszawa znajdujące się poza
    terytorium RP.

  • 6. Data: 2006-08-18 22:05:41
    Od: stern <s...@0...pl>

    robin napisał(a):

> [...]
    > doprowadzić do niepokojów społecznych. Dla mnie jest to ciekawy problem
    > (być może dostrzegany w wyniku nieznajomości prawa na poziomie

    "grzebanie przez autora palcem we własnym tyłku"

    W. Łysiak "Konkwista"

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 7. Data: 2006-08-18 22:10:02
    Od: robin <k...@o...pl>

    Dnia 19-08-2006 o 00:05:41 stern <s...@0...pl> napisał:

    > "grzebanie przez autora palcem we własnym tyłku"
    >
    > W. Łysiak "Konkwista"

    To też nie jest wiarygodny dowód w temacie

  • 8. Data: 2006-08-19 06:55:47
    Od: "Marcin Krzemiński" <r...@B...krakow.pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Art. 1. 1. Stolica Rzeczypospolitej Polskiej miasto stołeczne Warszawa
    > jest gminą mającą status miasta na prawach powiatu.

    Ustawy nie mogą zawężać czy definiować pojęć konstytucyjnych :-)

    Poza tym co to za różnica, która Warszawa jest stolicą. Dla mnie żadna :)

    Marcin.

  • 9. Data: 2006-08-19 07:48:53
    Od: stern <s...@0...pl>

    Marcin Krzemiński napisał(a):

    > Ustawy nie mogą (...) definiować pojęć konstytucyjnych :-)

    że jak????

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-08-19 07:52:04
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 22:42:14 +0200, robin w wiadomości
    <news:op.tehygoh3r176hi@e6n902t8pht> napisał(a):

> [...]
    > Czy chodzi o miasto Warszawa nad Wisłą na Mazowszu (w centralnej polsce)
    > czy tez o wieś Warszawa położoną w województwie lubelskim, w powiecie

    Słownik języka polskiego PWN:
    stolica ż II, DCMs. ~cy; lm D. ~ic
    1. <<główne *miasto* w państwie, najczęściej miasto, w którym znajduje się
    siedziba rządu>>

    --
    Sz.