  • 1. Data: 2003-12-10 22:57:33
    Temat: sprzedaz przez internet
    Od: Krecik <d...@g...pl>

    Witam,

    Chcialbym sprzedawac przez internet oprogramowanie (zbior wlasnych
    programow na plytce CD). Zainteresowanie nie jest duze (kilkadziesiat
    osob), a jeden egzemplarz bedzie kosztowal okolo 20-30$. Nie planuje
    sprzedazy w Polsce.

    I tu moje pytanie - czy od takiej sprzedazy trzeba placic podatek? Dla
    mnie to nie problem, nawet chetnie zaplace, ale nie mam zielonego
    pojecia jak to formalnie zalatwic. Nie mam firmy, jestem samodzielnym
    autorem tego, co chce sprzedawac i bedzie to po prostu wypalona plytka z
    moimi programami.

    Pytanie numer dwa - czy jak pojde do US i rzuce takim pytaniem, to ktos
    mi na nie odpowie, czy zostane odeslany do literatury/do prawnika po
    porade prawna??

    Serdecznie Pozdrawiam i dziekuje za czas,
    K.

  • 2. Data: 2003-12-10 23:50:08
    Temat: Re: sprzedaz przez internet
    Od: Krecik <d...@g...pl>

    Krecik wrote:

    > Serdecznie Pozdrawiam i dziekuje za czas,
    > K.

    A moze musze otworzyc dzialalnosc gospodarcza???

    K.

  • 3. Data: 2003-12-10 23:56:33
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    On Wed, 10 Dec 2003 23:57:33 +0100, Krecik <d...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >programow na plytce CD). Zainteresowanie nie jest duze (kilkadziesiat
    >osob), a jeden egzemplarz bedzie kosztowal okolo 20-30$. Nie planuje

    Przy takich kwotach nie pozostaje Ci chyba nic, poza olaniem US.
    Ugrzezniesz w formalnosciach, a plyte bedziesz musial sprzedawac za
    conajmniej dwukrotnie wyzsza kwote. TO panstwo nie jest zainteresowane
    pobieraniem podatkow...
    :|
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2003-12-11 08:56:31
    Od: "Krzys" <k...@s...pl>

    Użytkownik "Krecik" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    |
    | Pytanie numer dwa - czy jak pojde do US i rzuce takim pytaniem, to ktos
    | mi na nie odpowie, czy zostane odeslany do literatury/do prawnika po

    tak z ciekawosci co sprzedajesz?
    moze cos mi sie przyda?

  • 5. Data: 2003-12-11 09:10:30
    Od: Krecik <d...@g...pl>

    Kamil ?ucznik wrote:
    > On Wed, 10 Dec 2003 23:57:33 +0100, Krecik <d...@g...pl>

    > Przy takich kwotach nie pozostaje Ci chyba nic, poza olaniem US.
> [...]

    Hmm.. a ja naprawde chcialbym z tego jednak cos odprowadzic, jesli
    chodzi o formalnosci, to mowisz o otworzeniu wlasnej dzialalnosci?

    K.

  • 6. Data: 2003-12-11 11:00:06
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    On Thu, 11 Dec 2003 10:10:30 +0100, Krecik <d...@g...pl>
    wrote:

    >Hmm.. a ja naprawde chcialbym z tego jednak cos odprowadzic, jesli
    >chodzi o formalnosci, to mowisz o otworzeniu wlasnej dzialalnosci?
    Tak, bo jak to inaczej sobie wyobrazasz? Bedziesz musial odprowadzic
    VAT, podobnie jak Twoi klienci, do tego podatek dochodowy, ZUS, itp.
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2003-12-11 11:09:51
    Od: Krecik <d...@g...pl>

    Kamil ?ucznik wrote:

    > Tak, bo jak to inaczej sobie wyobrazasz? Bedziesz musial odprowadzic
    > VAT, podobnie jak Twoi klienci, do tego podatek dochodowy, ZUS, itp.

    Rany, ale ja sobie normalnie sprawy nie zdawalem jaka to skomplikowana
    sprawa jest...

    ehh...

    Pytanie - czy orientujecie sie moze czy w zwiazku z wejsciem Polski do
    Unii, albo w zwiazku z ogolna tendencja do poprawy sytuacji podatkowej w
    naszym kraju ( :) ) cos sie ma w tej kwestii (ZUSu przede wszystkim...)
    zmienic?

    Nie wyobrazam sobie placic 500 zl na dzien dobry nic nie zarabiajac...

    Ehh...

    K.