  • 1. Data: 2003-12-10 19:44:34
    Temat: Prawa autorskie a dane dostępne publicznie w internecie na stronach producentów ?
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Wiem że było mase juz poruszonych na ten temat rzeczy ale nikt nie mówi o jednej
    rzeczy,
    mianowicie.
    A co w przypadku kiedy np firma microsoft udostępnia swojego W2003S_PL oficjalnie na
    stronie, tj. trial 180 dniowy i tu pytania.
    Czy mogę taka binarkę zapisac na dysku ?
    Wiem że musze bo inaczej nie wypalę CD (inaczej sie nie da) ale nie doszukuje sie
    nigdzie
    informacji jak długo mogę taka binarkę trzymać na dysku i czy mogę robic kobie takiej
    binarki ? Czy tylko te 180 dni kiedy mam widnowsa legalnie czy dłużej mogę
    binarkę
    trzymac a windowsa zainstalowanego odisntalować jak to jest ?
    Ta sama sprawa dotyczy się powiedzmy wszystkich wersji programów i gier wersji demo i
    trial i shearware czy legalne jest posiadanie takich danych na HDD czy CD or DVD
    chociażby
    w celu późniejszej instalacji ?
    Jeśli nie to w takim razie co z programami demo i shearware zamieszczonymi w
    czasopismach oni mogą maja zgodę kazdego producenta (nie wierze)?
    Wydaje mi się że jesli producent coś udopstępnia publicznie to znaczy że można
    posiadac te
    dane na własny uzytek zgodnie z licencją.

    I na zakończenie ciekawe przypadki.
    1. A co jesli w trakcie tego czasu kiedy jakis producent zaprzestanie udostępniać
    dema
    trialu itd. jakiegoś programu, a ja nadal będę posiadał jakiś program bo nie bede
    wiedział że już nie jest publiczny ?
    2. Czy można te dane które producent udostępnia równiez udostępniac publicznie ?
    Jesli nie
    to co w takim razie z mirorami ?
    3. Już zupełnie abstrachując a co w przypadku kiedy mamy proxy i kontrole ktora sobie
    puszcza find / *.exe i np find / *.mp3 i cos znajduje w cache ? Bezsens ale skoro ma
    sie
    na serwerze firmy to co też się odpowiada? heheheh ale te prawo jest niedoskonałe ;)

  • 2. Data: 2003-12-12 07:52:26
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    batot wrote:

> [...]
    > znajduje w cache ? Bezsens ale skoro ma sie na serwerze firmy to co
    > też się odpowiada? heheheh ale te prawo jest niedoskonałe ;)

    Odpowiedź na większość twoich pytań: Przeczytaj licencję dołączoną do
    każdego z tych programów. Pomijam dośc rzedki problem: co dzieje się
    gdy licencja jest niezgodna z polską ustawą.

  • 3. Data: 2003-12-12 08:11:37
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    batot wrote:

> [...]
    > też się odpowiada? heheheh ale te prawo jest niedoskonałe ;)

    Odpowiedź na większość twoich pytań: Przeczytaj licencję dołączoną do
    każdego z tych programów. Pomijam dośc rzadki problem: co dzieje się
    gdy licencja jest niezgodna z polską ustawą.

  • 4. Data: 2003-12-12 08:35:55
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Możesz w skrócie bo czytałem np ostatnio licencje GNU v2 i nie znalazłem odpowiedzi w
    niej
    na rzadne pytanie więc wątpie abym w innych znalazł odpowiedzi na nie.

    Możesz dasz kilka przykładów skoro doszukałeś się czegoś innego chociazby na
    podtsawie
    powiedzmy Microsoftu ?