    From: bitex <bitex@WYTNIJ_TOinteria.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzedaż piwa
    Date: Thu, 07 Oct 2004 10:21:27 +0200

    Witam szanownych grupowiczów.
    Mam bardzo nurtujący mnie problem i pytanie :" czy rada osiedla może
    zabronić sprzedaży piwa w wybranych placówkach na terenie tego
    osiedla"??. Zaznaczam że sklep posiada licencje na sprzedaż piwa od
    kilku lat, spełnia wszystkie normy i wymogi zawarte w ustawie o
    wychowaniu w trzeźwości (min. odpowiednie przeszkolenie personelu,
    odległości o szkoły i innych placówek wychowawczych, godziny
    otwarcia....). Jest to niewielki sklepik osiedlowy, w bloku. Nie ma
    zakłucania pożądku ani innych ekscesów. Co więcej, mieszkańcy bloku(80%
    mieszkańców, ok 350 osób) w którym jest sklep, swoimi podpisami
    zaświadczają o chęci kupowania piwa w tym sklepie (sklep jest
    wielobranżowy, od gazet,bateri, chleba, piwa, po kosmetyki), zachowane
    są wszystkie wymagania sanepidu.
    Wielka Rada Osiedla, decyduje który sklep może, a który nie, sprzedawać
    piwo. Czy ma do tego prawo??!!
    Dla mnie sprawa jest bardzo prosta, Kilka wiekszych sklepów, w tym
    Hipermarket dają łapówę i mogą sprzedawać nawet alkohole wysoko
    procentowe, .... i nikomu nie przeszkadza że na stacj benzynowej która
    jest mniej niż 50 m od ogrodzenia szkoły można przez cała dobę kupować
    wódkę i piwo.
    Czy ktoś z Państwa może podpowiedzieć gdzie się zgłosić o pomoc, na jaki
    przepis i paragraf się powołać??

    Serdecznie pozdrawiam
    Piotrek
    --