  • 1. Data: 2004-01-20 07:51:56
    Temat: "sprecyzowanie podstaw faktycznych"
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Witam!

    Tekst jest troche przydlugawy, ale bardzo prosze, poswieccie chwile, to
    naprawde bardzo wazne.

    Jest taka dziwna sprawa - starsza pani, rencistka mieszkajaca z
    pracujacym synem i drugim, mlodszym, niepelnoletnim, uczacym sie. Generalnie
    maja bardzo ciezka sytuacje finanowa. Mieszkanie zadluzone na 12 000 zl
    (!!!) z czego wiekszosc to koszty sadowe i komornicze. Ich dochody (za
    wyjatkiem renty rodzinnej najmlodszego syna) obciazone sa egzekucja
    komornicza i lacznie wynosza 1280 zl. Z powodu zadluzenia stracili prawo do
    mieszkania w wyniku czego placa 340 zl tzw. odszkodowania (zamiast
    normalnego czynszu). ubiegali sie o lokal socjalny, ale gmina odpisala, ze
    ilosc m2 przypadajaca na jednego mieszkanca jest o 0,2 za duza (LOL).
    Wystapili wiec do sadu o umozenie kosztow sadowych (inaczej nie ma mowy
    o jakimkolwiek splaceniu tak dluzego dlugu...). Opieka socjalna wystosowala
    w tej sprawie pismo do sadu proszac jednoczesnie o przywrocenie rodzinie
    prawa mieszkaniowego ze wzgledu na trudna sytuacje materialna, niski
    standard mieszkania (pokoj z kuchnia, lazienka, ok. 33 m2). i teraz sad
    przyslal pismo o nastepujacej tresci:

    "sad wzywa o uzupelnienie braku formalnego pisma z dnia 12.01.2004 poprzez
    sprecyzowanie podstaw faktycznych zadania zawartego w punkcie 2 z tego pisma
    (mowa o prosbie o przywrocenie prawa mieszkaniowego) poprzez podanie z czego
    wywodzi Pani swoje uprawnienie do nawiazania z Pania stosunku najmu w
    terminie 1 tygodnia pod rygorem zwrotu pisma w czesci dotyczacej tego
    zadania".

    I teraz powiem szczerze ze nie bardzo wiem jak maja sie do tego
    ustosunkowac. co napisac? ze mieszkaja tam ponad 30 lat? ze od xx miesiecy
    regularnie placa czynsz? po prostu nie mam pojecia, wydawalo mi sie, ze dosc
    dobrze byla opisana sytuacja w poprzednim pismie...

    Bardzo prosze o podpowiedz,
    to naprawde bardzo wazne.

    Z gory dziekuje,
    Pozdrawiam,
    N.

  • 2. Data: 2004-01-20 18:58:29
    Temat: Re: "sprecyzowanie podstaw faktycznych"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Neutrino" <c...@W...op.pl> napisał w wiadomości

    W wypadku postępowania sądowego nie wystarczy napisać do sądu "ja chcę".
    Trzeba jeszcze uzasadnić, z czego wynika to, że mi się należy. I tego
    właśnie oczekuje sąd. Z czego wynika, że właściciel mieszkania ma nadal
    przymykać oko na fakt, że lokatorka nie płaci. Ja rozumiem, że ma trudną
    sytuację. No ale co do tego ma właściciel. Przecież on nie jest winien
    temu.