  • 1. Data: 2006-12-02 20:55:05
    Temat: sprawa w sądzie o granice a rozpoczęcie budowy
    Od: "eto" <e...@o...pl>

    Mam taki temat
    W środę uprawomocni mi się pozwolenie na budowę a od wczoraj ściga mnie
    goniec z sądu żeby wręczyć wezwania na sprawę którą wytoczył mi sąsiad w
    sprawie granicy którą chce przesunąć przez zasiedzenie. Teraz budynek mam
    oddalony 4m od granicy niefortunnego sąsiada, ale on walczy o trzy metry.
    Za tydzień mam lać fundament.
    1
    Co mi grozi jak odbiorę wezwanie?
    2
    Czy mogę dalej lać fundament czy muszę zatrzymać budowę?
    3
    Jeżeli sąsiad wygra sprawę to czy z uwagi na odległość od jego granicy 1m
    będę musiał kuć fundament czy z uwagi że urząd wydał zgodę na budowę w
    oparciu o aktualne mapki geodezyjne budynek już będzie mógł zostać w miejscu
    usytuowania?

    Proszę o pomoc kogoś zorientowanego w takich sprawach.

    Irek

  • 2. Data: 2006-12-02 21:47:42
    Temat: Re: sprawa w sądzie o granice a rozpoczęcie budowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    eto napisał(a):

    > 1
    > Co mi grozi jak odbiorę wezwanie?

    Jak nie odbierzesz, to i tak sprawa się będzie toczyła, najwyżej bez ciebie.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 3. Data: 2006-12-03 00:39:23
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    eto napisał(a):
> [...]
    > oddalony 4m od granicy niefortunnego sąsiada, ale on walczy o trzy metry.

    Bedziesz oficjalie poinformowany o tym, ze wszczeto postępowanie
    sądowe w tej sprawie (jesli jest to pierwsze wezwanie)

    > Czy mogę dalej lać fundament czy muszę zatrzymać budowę?

    Na dzień dziesiejszy jest to własność i myslę, ze smiało możesz
    lać fundamenty.

> [...]
    > oparciu o aktualne mapki geodezyjne budynek już będzie mógł zostać w miejscu

    Bedziesz mógł do sądu wystąpić o dokonanie sprzedzazy tego jednego
    metra po cenie rynkowej.

    > Proszę o pomoc kogoś zorientowanego w takich sprawach

    Ja bym na Twoim miejscu udal sie osobiscie do radcy prawnego lub
    adwokata w Twoim mieście, kupująć pomoc prawną zaoszczedzisz w
    przyszłości niepotrzebnymi wydatkami i problemów bedziesz miał
    mniej.

  • 4. Data: 2006-12-03 01:03:38
    Od: brudas <b...@w...pl>

    Qbek wrote:

    tra po cenie rynkowej.

> [...]
    > adwokata w Twoim mieście, kupująć pomoc prawną zaoszczedzisz w
    > przyszłości niepotrzebnymi wydatkami i problemów bedziesz miał

    Bardzo dobra rada!

  • 5. Data: 2006-12-03 09:39:07
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "eto" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będę musiał kuć fundament czy z uwagi że urząd wydał zgodę na budowę w
    > oparciu o aktualne mapki geodezyjne budynek już będzie mógł zostać w

    W najgorszym przypadku mogą Ci cofnąć pozwolenie na budowę.
    Dlatego przychylam się do rad kolegów - udaj się do prawnika, to nie
    przelewki.
    pozdrawiam