  • 1. Data: 2003-09-09 19:10:32
    Temat: sprawa w sadzie - Zaginiecie paczki
    Od: "chrupek" <c...@p...onet.pl>

    witam
    Mam takie pytanie do szanownej grupy. Mianowicie pare miesiecy temu wyslalem
    paczke do mojego brata, w ktorej znajdowal sie tel kom wart wtedy okolo 2000
    zł. Niestety paczka nie miala podanej wartosci i oczywiscie zaginela - tak
    stwierdzila poczta. Po tym fakcie zlozylem wniosek o odszkodowanie i
    dostalem odp ze najwyzsze odszkodowanie moze wyniesc 96 zl (15-krotnosc
    oplaty pocztowej) i takiez mi przyznano, odwolalem sie od tej decyzji do
    wyzszej instancji ktora potwierdzila te decyzje. Został mi juz tylko sąd. I
    tutaj pytanie do szanownej grupy czy jest jakakolwiek szansa ze sąd moze
    zmienic te decyzje i przyznac wieksze odszkodowanie. Czy np powolanie
    swiadkow mogloby cos zmienic w tej sprawie ? Jakie bylyby ewentualne koszty
    skierowania sprawy do sadu? Z gory dzieki za pomoc

    pozdr
    Krzysztof Dankowski

  • 2. Data: 2003-09-09 20:37:08
    Temat: Re: sprawa w sadzie - Zaginiecie paczki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Żadnej ci nie ma nadziei. Daj spokój. Ta kwota wynika z regulaminu, który
    milcząco zaakceptowałeś wysyłając paczkę. Jakby tak nie było, to ja bym po
    zagubieniu paczki powiedział, że tam były diamenty. 2 kg diamentów i poczta
    pada na pysk. Jedyny wyjątek, to gdyby udowodniono, że paczka została
    skradziona. W takiej sytuacji moim zdaniem od sprawcy mógłbyś dochodzić
    udowodnionej straty w pełnej wysokości. Ale od sprawcy jako osoby fizycznej,
    a nie od Poczty. No i jak to zginęło, to nie wiem jak chcesz udowodnić, co
    tam było.

  • 3. Data: 2003-09-09 21:32:12
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "chrupek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tutaj pytanie do szanownej grupy czy jest jakakolwiek szansa ze sąd moze
    > zmienic te decyzje i przyznac wieksze odszkodowanie.

    Nie poniewaz dostałes odszkodowanie zgodne z prawem. Wysyłając paczke z tak
    cenną zawartoscią trzeba było ją ubezpieczyć - decyzję o tym czy
    ubezpieczasz czy nie podejmujesz Ty. Nalezało podać jej wartość w takim
    przypadku w razie zaginięcia lub uszkodzenia paczki z podaną wartością
    wypłaca nadawcy zadeklarowaną kwotę bądź jej część, pokrywającą poniesione
    straty. W przypadku paczek zwykłych kwota odszkodowania jest ściśle
    określona przepisami - to własnie owa 15krotnosc opłaty pocztowej.

    Innymi słowy - Twoja wina :-{

    HaNkA