  • 1. Data: 2003-09-09 19:08:41
    Temat: czy moga mnie zmusic do chodzenia na uczelnie w niedziele (normalne studia dzienne)
    Od: "Koju" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pewien problem.
    Studiuje na Politechnice Warszawskiej (Wydzial Inzynierii Srodowiska) oraz
    pracuje (w weekendy). Dzis sie dowiedzialem, ze w ramach praktyk (na
    uczelni, bo inne nie sa dozwolne...) MUSZE chodzic na uczelnie w sobote i
    niedziele. Czy jest to zgodne z prawem? Z tego co wiem, praktykuje sie to od
    tego roku, TYLKO na MOJEJ specjalizacji (dla 20 osob). Nieoficjalnie,
    dowiedzialem sie, ze podobno wykladowcy maja w niedziele potrojna stawke
    godzinowa, a ze nasza grupa liczy jedynie 20 osob, to stwierdzono, ze "nikt
    nie bedzie sie wychylal i niech tak bedzie".

    Wszystko MOGLOBY byc w porzadku, gdyby nie fakt, ze w weekendy pracuje.
    Dlatego pytam sie Szanownych Grupowiczow- "Czy tak mozna?!" i "Jak sie przed
    tym obronic?"

    Czy mial juz ktos z czyms takim do czynienia?
    Czy mozna sie posluzyc Kodeksem Pracy (jest tam chyba zapis ze pracodawca
    nie moze zmusic pracownika do pracy w dni Swiateczne, jakim niedziela
    niewatpliwie jest.
    A co, gdy ktos jest religijny i "pamietaj aby dzien swiety swiecic" traktuje
    powaznie...?
    Prosilbym o tresci ustaw wraz z ich numerami itp (osoba odpowiedzialna za
    praktyki jest duzym formalista)

    "Koju"
    Splat
    www.splatshop.com.pl
    502029842

  • 2. Data: 2003-09-09 21:40:35
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Koju" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    "nikt
    > nie bedzie sie wychylal i niech tak bedzie".

    Zapytaj w Ministerstwie jak to jest z praktykami. To, że są i musisz je
    zaliczyć to nie podlega dyskusji.
    Dyskusyjny jest tylko sposób ich przeprowadzenia.

    > Czy mozna sie posluzyc Kodeksem Pracy (jest tam chyba zapis ze pracodawca
    > nie moze zmusic pracownika do pracy w dni Swiateczne, jakim niedziela
    > niewatpliwie jest.

    Zaraz nie rozumiem.
    Kto tu kogo zmusza.
    Ciebie: nie jesteś pracownikiem, tylko studentem, więc Kodeks Pracy możesz
    zostawić boku.
    pracownika: zapewniam cię, że nikt go nie zmusza.

  • 3. Data: 2003-09-09 23:31:54
    Od: "Grzegorz.404." <mckenna@kill spammer.gazeta.pl>

    W artykule <bjl8fs$chh$1@news.onet.pl>=id-wiadomości z dnia wto 9. września
    2003 21:08 Koju m...@p...onet.pl napisał:

    > uczelni, bo inne nie sa dozwolne...) MUSZE chodzic na uczelnie w sobote i
    > niedziele. Czy jest to zgodne z prawem?
    Jeżeli są to jakieś laboratoria/warsztaty to może być tak że to był jedyny
    czas kiedy można było wcisnąć twoją grupę. Takie sytuacje zdarzają się i na
    innych uczelniach właśnie z tego powodu.

    > Wszystko MOGLOBY byc w porzadku, gdyby nie fakt, ze w weekendy pracuje.
    > Dlatego pytam sie Szanownych Grupowiczow- "Czy tak mozna?!" i "Jak sie
    > przed tym obronic?"
    Jeżeli chcesz skończyć studia to za bardzo nie masz wyboru.

    > Czy mial juz ktos z czyms takim do czynienia?
    > Czy mozna sie posluzyc Kodeksem Pracy (jest tam chyba zapis ze pracodawca
    Student nie jest pracownikiem.

    > nie moze zmusic pracownika do pracy w dni Swiateczne, jakim niedziela
    > niewatpliwie jest.
    Jako pracownik wyższej uczelni czasami miewam dni świąteczne w środku
    tygodnia.

    > A co, gdy ktos jest religijny i "pamietaj aby dzien swiety swiecic"
    > traktuje powaznie...?
    To ma problem.

    --
    G.404.
    "My only regret in life is that I am not someone else"

  • 4. Data: 2003-09-10 11:27:45
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "Grzegorz.404." <mckenna@kill spammer.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:4727950.vVdplLac26@greg.homelinux.org...

    > To ma problem.

    No chyba że przeniesie się ze świeckiej uczelni na KUL:-)

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-09-11 00:01:48
    Od: "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Koju" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powaznie...?
    > Prosilbym o tresci ustaw wraz z ich numerami itp (osoba odpowiedzialna za

    Jaka uczelnia takie reali, chciało się elity to się ma.

    PR

  • 6. Data: 2003-09-11 07:04:51
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Rusoł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaka uczelnia takie reali, chciało się elity to się ma.

    Ale nawet absolwenci szkoły podstawowej wiedzą o cięciu postów czego Ty nie
    wiesz;)
    Popatrz jak to robią inni a dopiero wtedy bierz się za pisanie.

    Pozdr
    Leszek

  • 7. Data: 2003-09-11 15:40:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    >+ > To ma problem.
    >+
    >+ No chyba że przeniesie się ze świeckiej uczelni na KUL:-)

    wKF: a to była mowa o chrześcjaninach (czy katolikach
    w szczególności) ? ;) Mi się zdawało że różne religie
    obchodzą różne dni ! Znowu mi pamięć szwankuje,
    czy ty powróżyłaś mniemając że dobrze czynisz ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-11 20:24:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > wKF: a to była mowa o chrześcjaninach (czy katolikach
    > w szczególności) ? ;)

    Ja tam z religioznawstwa mocna nie jestem ale koleś zacytował "pamiętaj abys
    dzień swiety świecił" wiec jakos mi się katolicko pomyślało:-) Z drugiej
    strony jednak jest dużo świąt kościelnych, które nie są wolne od pracy dnia
    codziennego. Heh, gdyby pracodawca mial obowiazek dawac dzien wolny za
    kazdym takim swiętem to naród nasz stałby się ultrakatolicki:-))

    HaNkA