  • 1. Data: 2004-02-24 22:15:44
    Temat: sprawa spadkowa - przebieg
    Od: o...@o...pl

    Jak wygląda sprawa spadkowa gdy jest sie jednym ze spadkobierców.O co pytaja
    kazdą osobę.O Podstawowe dane czy tez jest to w ogóle pomijane i sprawdzaja
    jedynie tozsamosc- czy dana osOba to ta osoba i przechodza do meritum
    sprawY.Jaki ma to przebieg.Czy trezba byc na takiej sprawie jesli sie jest
    uczestnikiem czy wystarczy ze jest sam wnioskodawca a ze strony uczestnika
    wystarczy zeznanie złozone przed notariuszem i dostarczone do sądu o przyjęciu
    spadku? Dzieki

  • 2. Data: 2004-02-24 23:37:12
    Temat: Re: sprawa spadkowa - przebieg
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    W sprawie spadkowej sąd głównie pyta, czy nie są znani inni spadkobiercy.
    Jeśli nie minęło 6 miesięcy od śmierci spadkodawcy, to jeszcze będą pytać
    o sposób przyjęcia spadku i skasują po bodaj 200 zł od głowy za usłyszenie
    tej odpowiedzi. Nie przychodzą mi do głowy inne pytania.

  • 3. Data: 2004-02-25 06:57:14
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Jeśli nie minęło 6 miesięcy od śmierci spadkodawcy, to jeszcze będą pytać
    > o sposób przyjęcia spadku i skasują po bodaj 200 zł od głowy za usłyszenie
    > tej odpowiedzi.

    nie strasz ;)
    20 zł

    KG

  • 4. Data: 2004-02-25 11:52:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > nie strasz ;)
    > 20 zł

    Nie upieram się, bo mnie to dotknęło w połowie lat 90-tych i to było
    jeszcze chyba na stare pieniążki. Może źle pamiętam.

  • 5. Data: 2004-02-25 20:54:39
    Od: "wowka" <w...@w...pl>

> [...]
    >
    > Nie upieram się, bo mnie to dotknęło w połowie lat 90-tych i to było
    > jeszcze chyba na stare pieniążki. Może źle pamiętam.

    opłata za stwierdzenie wynosi 20zł., i nie uległa zmianie od lat (200
    tysięcy przed denominacją), jeżeli nie ma testamentu to nie ma sensu iść na
    rozprawę ale jedna osoba musi sie stawić żeby złożyć zapewnienie spadkowe.
    jeżeli nie upłynął okres 6 miesiecy od śmierci spadkodawcy to możana złożyć
    oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, po tym terminie jest to
    niemożliwe, uznaje się, że osoba spadek przyjęła. Za każede oświadczenie sąd
    inkasuje po 20zł. Stwierdzenie nabycia spadku to sprawa krótka i
    bezstresowa.

    --
    wowka