    From: "wowka" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawa spadkowa - przebieg
    Date: Wed, 25 Feb 2004 21:54:39 +0100

    news:c1i40a$lbk$2@news.onet.pl...
    > Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości
    > pytać
    > usłyszenie

    > Nie upieram się, bo mnie to dotknęło w połowie lat 90-tych i to było
    > jeszcze chyba na stare pieniążki. Może źle pamiętam.

    opłata za stwierdzenie wynosi 20zł., i nie uległa zmianie od lat (200
    tysięcy przed denominacją), jeżeli nie ma testamentu to nie ma sensu iść na
    rozprawę ale jedna osoba musi sie stawić żeby złożyć zapewnienie spadkowe.
    jeżeli nie upłynął okres 6 miesiecy od śmierci spadkodawcy to możana złożyć
    oświadczenie o przyjęciu lub odrzuceniu spadku, po tym terminie jest to
    niemożliwe, uznaje się, że osoba spadek przyjęła. Za każede oświadczenie sąd
    inkasuje po 20zł. Stwierdzenie nabycia spadku to sprawa krótka i
    bezstresowa.

    --
    wowka