  • 1. Data: 2004-02-24 21:05:46
    Temat: Opłata za wodę w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Grzegorz" <p...@g...pl>

    Witam!

    Mam pytanie: Czy spółdzielnia mieszkaniowa ma prawo w przypadku braku
    wodomierza pobierać opłatę za 6 m3 wody na jednego mieszkańca w miesiącu,
    mimo że Rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r. w
    sprawie przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8, poz. 70) ustala
    przeciętną normę stanowiącą podstawę ustalania ilości pobranej wody na 3 m3.

    Jeśli tak, jakie są szanse dochodzenia i wyegzekwowania zwrotu niesłusznie
    pobranych pieniędzy w ciągu kilku lat?

  • 2. Data: 2004-02-24 21:34:40
    Temat: Re: Opłata za wodę w spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawie przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8, poz. 70) ustala
    > przeciętną normę stanowiącą podstawę ustalania ilości pobranej wody na 3

    A nie jest to przypadkiem 3 m3 wody + 3 m3 scieków?

    _________
    RF

  • 3. Data: 2004-02-25 01:23:05
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    m3.

    > Jeśli tak, jakie są szanse dochodzenia i wyegzekwowania zwrotu niesłusznie

    Rozporządzenie dotyczy przypadku gdy brak jest wodomierza GŁÓWNEGO w
    budynku. Jesteś pewnien że nie ma takowego? Przecież w spółdzielni znają to
    rozporządzenie.
    Sześć mertów sześciennych to wcale nie tak dużo. Chciaż już może motywować
    do założenia licznika w lokalu.

    Marek

  • 4. Data: 2004-02-25 18:16:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Grzegorz wrote:

> [...]
    >+ przeciętną normę stanowiącą podstawę ustalania ilości pobranej wody na 3 m3.

    Moment.
    To mieszkanie nie ma "urządzeń kąpielowych" ?
    Sprawdziłeś jak jest w zależności od tego czy woda jest w mieszkaniu
    czy w budyku (i trzeba iść po wodę na korytarz) ?
    Bo o ile pamiętam - to maksymalna "norma" (łazienka z ogrzewaniem
    wody gazem) jest w okolicy 9 m^3
    Oczywiście to co ci grupowicze pisali (o wodomierzu głównym) to też
    prawda. Zdaje się że już jesteśmy w okresie kiedy każdy *budynek*
    musi go mieć !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-01 10:51:57
    Od: "Grzegorz" <p...@g...pl>

    Wodomierz główny w bloku jest, mimo to norma zużycia wody ustalona przez
    spółdzielnię niezmiennie od lat wynosi 6m3/miesiąć/na osobę.

    Co robić? Żądać udajwnienia zapisów wodomierza?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-03-01 12:17:37
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    > Wodomierz główny w bloku jest, mimo to norma zużycia wody ustalona przez
    > spółdzielnię niezmiennie od lat wynosi 6m3/miesiąć/na osobę.
    >
    > Co robić? Żądać udajwnienia zapisów wodomierza?
    >
    > Pozdrawiam

    Żądać zawsze można:-)
    Ale oprócz tego musiałbyś wiedzieć ile osób mieszka w budynku, czy wszyscy
    są rozliczani ryczałtem. Może niektórzy mają liczniki w mieszkaniu?
    Zwykle Ci co mało zużywają wody w pierwszej kolejności montują liczniki. Od
    zużycia wody przez wszystkich mieszkańców budynku jest odejmowana ilość wody
    zużyta przez tych co mają liczniki w mieszkaniach. Różnica jest dzielona na
    pozostałych mieszkańców. Stąd może być te 6 m3/osobę.
    Dlatego najlepszym wyjsciem jest po prostu założyć licznik w mieszkaniu. W
    spódzielni dowiedz się jak wtedy wyglądałoby rozliczenie zużycia wody.
    Prawdopodobnie podawałbyś do spółdzielni raz w miesiącu stan licznika i
    płaciłbyś za faktyczne zużycie. No może jakaś drobna opłata stała do tego.
    Spółdzielnia założy plomby na Twoim liczniku i będzie miała prawo
    kontrolować stan licznika. Licznik legalizuje się raz na 5 lat więc jeśli
    uważasz że mniej zużywasz niż płacisz to inwestycja szybko Ci się zwróci.
    Poza tym to mobilizuje do oszczędzania. Nagle okazuje się ile wody tracimy
    np. przy kiepskiej uszczelce w baterii i kapiącym kranie czy niesprawnym
    rezerwuarze w wc.

    Marek