  • 1. Data: 2009-01-14 13:14:20
    Temat: Zastrzeżony znak towarowy.
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jak to jest ze znakami towarowymi większych firm
    (np. "microsoft", "coca-cola" itp).

    Moja firma dostaje (jako podwykonawca) od innej
    firmy zlecenie na np. koszulki z logiem "coca-coli".
    Czy mając udokumentowane od kogo pochodzi zlecenie
    (ale nie od firmy coca-cola tylko powiedzmy od
    agencji reklamowej) mamy się przejmować tym, że
    jest to znak zastrzeżony ?

    Thx za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2009-01-14 14:03:43
    Temat: Re: Zastrzeżony znak towarowy.
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez>

    Radek D pisze:
    > Thx za wszelkie sugestie.

    Możesz poprosić (lub zażądać) żeby klient umieścił w umowie/zamówieniu
    informację że posiada prawo do użycia danego znaku towarowego na
    określonym produkcie. - to tak na chłopski rozum, nie wiem co na to
    prawnicy, ale czasami zleceniodawcy nie chcą takiego oświadczenia
    podpisać i problem z głowy ;-)

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."

  • 3. Data: 2009-01-15 00:13:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze należało by sprawdzić zakres ochrony. Bo taka Coca-cola może
    mieć tylko zastrzeżenie do produktów spożywczych. Po drugie w razie
    wątpliwości zawsze można zapytać Coca-coli.

  • 4. Data: 2009-01-15 16:07:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Po pierwsze należało by sprawdzić zakres ochrony. Bo taka Coca-cola może
    > mieć tylko zastrzeżenie do produktów spożywczych. Po drugie w razie
    > wątpliwości zawsze można zapytać Coca-coli.

    Są w prawie własności przemysłowej jeszcze tzw. znaki renomowane i
    podejrzewam, że do nich ten znak należy. One są chronione bez względu na
    zakres jego wykorzystania, z tego co pamiętam.