  • 1. Data: 2005-09-19 17:55:29
    Temat: sprawa alimentacyjna
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Mam pytanie do osób,które orientuja sie w prawie rodzinnym. A mianowicie
    chcialabym sie dowiedziec do jakiego wieku wystepuje obowiazek placenia
    alimentow?Mam skonczone 18lat w tym roku szkolnym koncze szkole srednia i
    chce rozpoczac studia zaoczne.Czy studiujac zaocznie moge ubiegac sie o
    alimenty?Drugie moje pytanie dotyczy wysokosci alimentow.Czy sa jakies prawa
    ktore mowia jak wysokie one powinny byc?Obecnie miesiecznie dostaje
    280zlotych i chcialabym dac do sadu pozew o podwyzke.

    Z gory dziekuje za pomoc:-)
    Pozdrawiam.
    --
    Monika

  • 2. Data: 2005-09-19 20:10:00
    Temat: Re: sprawa alimentacyjna
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    Monika napisał(a):
> [...]
    > prawa ktore mowia jak wysokie one powinny byc?Obecnie miesiecznie
    > dostaje 280zlotych i chcialabym dac do sadu pozew o podwyzke.

    Jest jedna odpowiedź.
    Alimenty moga być zasądzone do czasu Twojego usamodzielnienia.
    Z obowiązku alimentacyjnego zwalnia tylko sąd.
    Możesz złożyć pozew o podwyższenie alimentów ale o wysokości decyduje sąd.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-09-19 20:16:36
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jedna odpowiedź.
    > Alimenty moga być zasądzone do czasu Twojego usamodzielnienia.

    A co masz na mysli piszac do czasu "Twojego usamodzielnienia" czy jak bed
    studiowac zaocznie i placic sporo za szkole,ale rownoczesnie pracowac to
    bede samodzielna??

    > Z obowiązku alimentacyjnego zwalnia tylko sąd.
    > Możesz złożyć pozew o podwyższenie alimentów ale o wysokości decyduje sąd.

    Dziekuje bardzo za pomoc:-)

    --
    Monika

  • 4. Data: 2005-09-19 20:17:15
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > A co masz na mysli piszac do czasu "Twojego usamodzielnienia" czy jak bed
    > studiowac zaocznie i placic sporo za szkole,ale rownoczesnie pracowac to
    > bede samodzielna??

    Wg Sądu - tak :(

  • 5. Data: 2005-09-19 20:28:53
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wg Sądu - tak :(

    Tak tez myslalam......:-( troche dziwnie ale ok pogodze sie z tym....
    Dziekuje jeszcze raz za pomoc:-)

    --
    Monika

  • 6. Data: 2005-09-19 21:32:50
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Monika napisał(a):

> [...]
    >

    > A co masz na mysli piszac do czasu "Twojego usamodzielnienia" czy jak
    > bed studiowac zaocznie i placic sporo za szkole,ale rownoczesnie

    Nie koniecznie. Jeśli mimo pracy zarobkowej nie będziesz w stanie
    samodzielnie się utrzymać, to te możliwości zarobkowe będą wpływały
    tylko na wysokość alimentów, a same alimenty sąd utrzyma.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-09-20 07:08:26
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Michał wrote:

    > Wg Sądu - tak :(

    no nie do konca, jesli jest gorna granica dochodu na glowe w rodzinie,
    ktorej nie mozna przekroczyc, aby nie stracic alimentow, jesli ta kwota
    nie zostanie przekroczona alimenty bedzie otrzymywac

  • 8. Data: 2005-09-20 08:39:52
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Taa, jakieś 500 zł z tego co wiem.

  • 9. Data: 2005-09-20 08:58:51
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 wrz o godzinie 22:17, na pl.soc.prawo, Michał napisał(a):

    > Wg Sądu - tak :(

    Skąd taki grymas na końcu?
    Według Ciebie pytająca nie jest "samodzielna"?
    Pracuje, uzyskuje przychody, opłaca sobie dodatkowo studia.... - więc
    twierdzisz że nie jest samodzielna? Więc kiedy będzie samodzielna?

    Cholera, skoro nie jest samodzielna, to zdecydowana większość społeczeństwa
    taka jest. W końcu tylko są dorośli, tylko pracują by opłacić energię,
    wodę, media..... za chiny nie są samodzielni :P

    --
    Herbi
    20-09-2005 10:58:48

  • 10. Data: 2005-09-20 15:15:23
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > taka jest. W końcu tylko są dorośli, tylko pracują by opłacić energię,
    > wodę, media..... za chiny nie są samodzielni :P

    Jeszcze nie syudiuje i jeszcze nie pracuje......nie wiem czy bede miala
    prace i czy bede w stanie zaplacic sobie za studia....

    --
    Moniska