  • 1. Data: 2013-11-12 18:28:14
    Temat: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: "Ziuk" <z...@n...pl>

    Witam!
    proszę o pomoc- zebrałem podpisy lokatorów (spółdzielnia mieszkaniowa)-
    chcemy, żeby spółdzielnia wykonała nam remont. Spółdzielnia odpoweidziała,
    że w zasadzie mamy rację, ale wicie rozumicie nie ma forsy, ale nasze
    postulaty są słuszne i będą spełnione. Trochę się zdenerwowałem robieniem
    sobie kpin z nas- napisałem więc wyraźnie, że chcemy aby okreslili termin i
    sposób wykonania tego remontu, no a przede wszystkim- żeby nam napisali,
    jakie są tzw odpisy remontowe- przypadające na nasz blok. Znów odpisali, że
    się z nami zgadzają, i w miarę, jak będą fundusze, to wezmą pod uwagę nasze
    postulaty. Napisałem bardzo konkretnie, żeby konkretnie odpowiedzieli na te
    pytania: termin i zakres robót oraz wielkość odpisów remontowych- czyli
    kwoty, jaką dysponuje nasz blok. Znów odpowiedzieli w tym samym stylu.
    Pytanie: czy mamy szanse, aby nas potraktowali poważnie i odpowiedzieli na
    nasze pytania- tudzież podjęli konkretne dzialania remontowe? Naprawdę- nie
    mam pomysłu, co można w takiej sytuacji zrobić. Oni w taki sposób unikają
    podania nam finansów spółdzielni- choćby tylko w zakresie naszego bloku- a
    jedyny możliwy, znany mi ruch, jaki możemy wykonać- to czekać 8 miesięcy do
    walnego zgromadzenia- i ich odwołać. Jednak nie o to przecież chodzi. Czy
    mamy jako lokatorzy jakiś sposób wyegzekwowania od nich swoich praw?

    --

    pozdrawiam

    Ziuk

  • 2. Data: 2013-11-12 18:50:15
    Temat: Re: spoldzielnia mieszkaniowa
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-12 18:28, Ziuk pisze:
> [...]
    > walnego zgromadzenia- i ich odwołać. Jednak nie o to przecież chodzi. Czy
    > mamy jako lokatorzy jakiś sposób wyegzekwowania od nich swoich praw?

    Gdzieś się głupot nasłuchałeś.
    W SM rządzi niepodzielnie Zarząd Spółdzielni. Nie ma "odpisów na wasz
    blok". Wszystko idzie do wspólnego wora. Zarząd jest wybierany przez
    wszystkich członków spółdzielni. Jak już zarząd wybraliście, to możecie
    mu "skoczyć tam, gdzie pan może pana majstra w dupę pocałować" (C)
    kabaret Dudek.
    Co najwyżej możecie na kolejnym zebraniu wybrać inny zarząd, ale to
    oczywiście nie przejdzie, bo reszta spółdzielców nie podzieli Waszej
    opinii o pilności remontu akurat waszego budynku. Zarząd i etaty w SM,
    to synekury bardzo dobrze bronione.

    Rozważcie możliwość wyłączenia budynku ze Spółdzielni i utworzenia
    Wspólnoty. Nie znam procedury ani warunków.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-11-14 00:16:27
    Od: "Ziuk" <z...@n...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Rozważcie możliwość wyłączenia budynku ze Spółdzielni i utworzenia
    > Wspólnoty. Nie znam procedury ani warunków.

    Tak myślałem. Szkoda. Wiesz, większość lokatorów to emeryci. Oni nie chcą
    żadnych zmian. Trudno ich namówić na wspólnotę. Choć z tego, co obserwuję-
    chyba niedługo będzie taka konieczność.

    --

    Ziuk

  • 4. Data: 2013-11-15 08:49:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > walnego zgromadzenia- i ich odwołać. Jednak nie o to przecież chodzi. Czy
    > mamy jako lokatorzy jakiś sposób wyegzekwowania od nich swoich praw?

    Nad zarządem stoi Rada Nadzorcza (nie wiem, czy zawsze). RN może zwykle
    w każdej chwili zwolnić zarząd. Nad RN stoi Walne Zebranie Członków. To
    najwyższa władza spółdzielni.

    Radzę zacząć od przeczytania statutu spółdzielni - na pewno jakiś jest.
    Tam poznasz dokładnie swoje prawa i możliwości dalszego działania.

    Na ogół wystarczy zebrać niedużą nawet grupę osób i wspólnie można wiele
    osiągnąć.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-11-15 12:45:29
    Od: "Ziuk" <z...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tam poznasz dokładnie swoje prawa i możliwości dalszego działania.
    >
    > Na ogół wystarczy zebrać niedużą nawet grupę osób i wspólnie można wiele

    No ale ja właśnie zorganizowałem cały (niemal) swój blok. Wszyscy się
    podpisali pod pismem, ja ich mam reprezentować. Problem w tym, że
    spółdzielnia nie odpoiwada na żadne pytania- po prostu pisze coś, żeby
    odpisać- mimo konkretnego wskazywania, żeby tego nie robili tylko
    odpowiedzieli konkretnie. Poza tym- musi (chyba) istnieć jakiś plan remontów
    na rok przyszły- i żeby nas w tym planie ujęli. Jednak - jak pisałem- oni po
    prostu nie odpowiadają. Piszą w rodzaju: "wicie, rozumicie- macie sporo
    racji, jak bedzie można, to coś się zrobi".

    --

    Ziuk

  • 6. Data: 2013-11-15 13:15:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-15 12:45, Ziuk pisze:
> [...]
    > prostu nie odpowiadają. Piszą w rodzaju: "wicie, rozumicie- macie sporo
    > racji, jak bedzie można, to coś się zrobi".

    Przeczytałeś statut, czy będziesz tylko narzekał?

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-11-15 19:05:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ziuk" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >spełnione. Trochę się zdenerwowałem robieniem sobie kpin z nas-
    >napisałem więc wyraĽnie, że chcemy aby okreslili termin i

    Ale na tym polega spoldzielnia ze decyduje prezes/zarzad, a nie
    lokatorzy :-)

    >sposób wykonania tego remontu, no a przede wszystkim- żeby nam
    >napisali, akie s? tzw odpisy remontowe- przypadaj?ce na nasz blok.
    >Znów odpisali, że

    Ustawy nie czytalem, ale czy w ogole cos takiego jest ?
    Fundusz ma spoldzielnia, a nie blok.

    Sugeruje sprawdzic kiedy jest WZ, przespacerowac sie z uprawnionymi
    sasiadami - zazwyczaj malo kto na to chodzi, wiec jest szansa zmiany
    zarzadu.

    A druga wersja - zlozyc podanie o wyodrebnienie wlasnosci lokalu, jak
    wszyscy lokatorzy beda mieli wlasne, to sobie powolacie wspolnote i
    bedziecie mogli podejmowac decyzje.
    Np ile kredytu zaciagnac na remont :-)

    A ten remont to jaki ? Zeby bylo piekniej, czy cos co musi byc
    bezwzglednie naprawione bo zagraza zyciu ?

> [...]
    >zrobić. Oni w taki sposób unikaj? podania nam finansów spółdzielni-
    >choćby tylko w zakresie naszego bloku- a

    A do tego chyba kazdy czlonek ma prawo - i to calej, nie bloku.

    Tylko ze dowiesz sie ze pieniedzy naprawde spoldzielnia nie ma, i co ?
    :-)

    >jedyny możliwy, znany mi ruch, jaki możemy wykonać- to czekać 8
    >miesięcy do walnego zgromadzenia- i ich odwołać. Jednak nie o to
    >przecież chodzi.

    A czemu nie ?

    >Czy mamy jako lokatorzy jaki? sposób wyegzekwowania od nich swoich
    >praw?

    Tak delikatnie przypomniec kto tu od kogo zalezy ?

    J.

  • 8. Data: 2013-11-18 09:37:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Nov 2013, J.F wrote:

    > A druga wersja - zlozyc podanie o wyodrebnienie wlasnosci lokalu, jak wszyscy
    > lokatorzy beda mieli wlasne, to sobie powolacie wspolnote

    Ja w sprawie formalnej :)
    Niewątpliwie LOKATORZY tego nie przeprowadzą - bo lokator to każdy
    mieszkaniec z wyłączeniem właścicieli :)

    pzdr, Gotfryd