    From: "chronox" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: spoldzielnia mieszkaniowa
    Date: Tue, 12 Mar 2002 10:42:34 +0100

    witam,

    nie wiem czy to do konca wlasciwa grupa, ale na pl.rec.dom nie bylo zadnego
    odzewu, wiec sprobuje tutaj

    Czy może ktoś mi odpowiedzieć na pytanie, czy spółdzielnia mieszkaniowa ma
    obowiązek udostępnić mieszkańcom bloku spółdzielczego pomieszczenie do
    suszenia prania? Pytanie to kieruję w związku z tym, iż spółdzielnia
    mieszkaniowa chce przekształcić istniejącą suszarnię ma mieszkanie.
    Suszarnia ta jest jedynym pomieszczeniem do suszenia prania na 22 rodziny.
    Poza tym wykonanie mieszkania z tego pomieszczenia uniemożliwiłoby wyjście z
    klatki na dach a jest to jedyna droga ewakuacyjna (w bloku
    dziesięciopiętrowym).
    A więc czy spółdzielnia ma obowiązek udostępnienia "suszarni" czy jest to
    tylko i wyłącznie jej dobra wola. Proszę w miarę możliwości o pomoc i
    wskazanie ewentualnych aktów prawnych.
    Dodam tylko, ze czesc pomieszczen gospodarczych ze strychu juz zabrano na
    wykonanie mieszkania.

    bardzo prosze o pomoc, bo sprawa jest pilna
    dziekuje i pozdrawiam
    Krzysztof