  • 1. Data: 2009-04-30 21:58:36
    Temat: spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna
    Od: "mirror" <l...@o...pl>

    czy to prawda, ze przejscie na pelna wlasnosc ze spoldzielczej wlasnosci
    lokalu
    moze byc paradoksalnie mniej korzystne. Pomijajac efekt ekonomiczny, ktory
    polega na tym ze latwiej znalezc chetnego na tansze spoldzielcze mieszkanie.
    Jesli mieszkanie stanowi pelna wlasnosc to powinienem miec z tego tytulu
    jakies korzysci, np. nie powinienem placic juz spoldzielni wyjawszy oplaty
    za media albo tez powinienem po prostu placic znacznie mniej. Zastanawia
    mnie tez czy spoldzielnia moze mi kazac placic udzial w dzierzawie gruntu
    jesli tak to czy bede w stanie wogole ocenic czy udzial ten nie jest
    zawyzony ?
    jak to jest z ta pelna wlasnoscia - co ja tak naprawde kupuje za te
    pieniadze
    ktore place przy wykupie ?

  • 2. Data: 2009-04-30 22:30:51
    Temat: Re: spoldzielcze wlasnosciowe a wlasnosc pelna
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mirror" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jesli mieszkanie stanowi pelna wlasnosc to powinienem miec z tego tytulu
    > jakies korzysci, np. nie powinienem placic juz spoldzielni

    A co Ty chcesz płacić spółdzielni, w którejkolwiek z tych form?
    Bo za administrowanie budynkiem czy na fundusz remontowy zawsze zapłacisz.
    A reszta to zwykłe opłaty eksploatacyjne.

    >wyjawszy oplaty
    > za media albo tez powinienem po prostu placic znacznie mniej.

    A to z jakiego powodu, czego Twoim zdaniem nie powinien płacić właściciel
    osobnego lokalu?

    > jak to jest z ta pelna wlasnoscia - co ja tak naprawde kupuje za te
    > pieniadze
    > ktore place przy wykupie ?

    Mieszkanie i udział w gruncie oraz częściach wspólnych budynku.

  • 3. Data: 2009-05-01 00:11:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mirror wrote:
> [...]
    > zawyzony ?
    > jak to jest z ta pelna wlasnoscia - co ja tak naprawde kupuje za te

    w zasadzie teraz spółdzielni płacisz za media i za administrowanie (ileś
    tam groszy za m2).

    po "uwłaszczeniu" będziesz płacił za media i za administrowanie, ale że
    swojego się zwykle doi mniej niż obcego to pewnie trochę po wyższych
    stawkach.
    Dojdzie tylko jeszcze podatek od gruntu. Tego ci pewnie w spółdzielni
    nikt nie powie. Obowiązek zgłoszenia 14 dni po akcie notarialnym i
    płatny kwartalnie.
    Do tego z racji współwłaścicielstwa budynku będziesz partycypował
    procentowo w kosztach, np. remotu dachu, malowania elewacji, ocieplania
    budynku itp itd.

  • 4. Data: 2009-05-01 06:15:50
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

    > Do tego z racji współwłaścicielstwa budynku będziesz partycypował
    > procentowo w kosztach, np. remotu dachu, malowania elewacji, ocieplania
    > budynku itp itd.
    Pamietaj, jako czlonek spoldzielni uczestnczysz w pokrywaniu wszelkich
    zobowiazan opdjetych przez zarzad spoldzielni, a dokonuja to zgodnie ze
    statutem.

  • 5. Data: 2009-05-01 06:32:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan wrote:
    > Pamietaj, jako czlonek spoldzielni uczestnczysz w pokrywaniu wszelkich
    > zobowiazan opdjetych przez zarzad spoldzielni, a dokonuja to zgodnie ze
    > statutem.

    Ale nie musi być członkiem spółdzielni. To inna bajka.

    Spółdzielnia będzie miała 99.9 % własności a on 0.1%, proporcjonalnie
    wielkośc jego mieszkania do powierzchni mieszkalnej całego budynku.
    I tyle tez będzie miał do powiedzenia.

  • 6. Data: 2009-05-02 06:51:02
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    >
    > Spółdzielnia będzie miała 99.9 % własności a on 0.1%, proporcjonalnie
    > wielkośc jego mieszkania do powierzchni mieszkalnej całego budynku.
    Czlonkiem moze byc i moze miec odrebna wlasnosc - co jest bezpiecznieczne w
    przypadku upadku spoldzieklni.

    K.

  • 7. Data: 2009-05-04 07:41:20
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:gte52q$gj9$1@inews.gazeta.pl...> Jan wrote:

    > Czlonkiem moze byc i moze miec odrebna wlasnosc - co jest bezpiecznieczne w
    > przypadku upadku spoldzieklni.
    >
    > K.

    W przypadku upadku spoldzielni mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze
    albo staje sie mieszkaniem wlasnosciowym [pelna wlasnosc] albo
    pozostaje spoldzielczym jesli upadla spoldzielnie przejmie inna
    spoldzielnia.

    W jaki sposob pelna wlasnosc jest w tym wypadku bezpieczniejsza skoro
    wychodzi na to samo? :)