  • 1. Data: 2006-04-19 20:52:21
    Temat: spółdzielcze prawo do lokalu a upadłość spółdzielni
    Od: "Marian7" <m...@w...pl>

    Noszę się z zamiarem kupna mieszkania. Ostatnio znalazłem mieszkanie w
    dobrej lokalizacji, w stanie który mnie zadowala i przede wszystkim tanio.
    Jest tylko jeden problem - spółdzielnia jest w upadłości, administrowana
    jest przez syndyka. Wiem napewno, że przy kupnie mieszkanie wydzielają
    księgę wieczystą bez obciążeń, ale mieszkanie pozostaje jako spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego. Nieruchomość natomiast jest
    obciążona hipoteką. I tu moje pytanie: czego ewentualnie można się
    spodziewać w przyszłości?, jakie są możliwe dalsze "scenariusze" tej
    historii?. Zastanawiam się czy nie będzie tak, że mieszkańcy będą musieli
    uregulować długi spółdzielni.

    Proszę o ewentalne sugestie. Z góry dziękuję

    Marain7