  • 1. Data: 2002-07-10 12:48:40
    Temat: spec od umow pr. autorskiego lub licencji
    Od: n...@e...pl

    Witam! Poszukuję kogoś kto za pieniądze mógłby ocenić proponowaną mi umowę
    na sprzedaż lub licencjonowanie dzieła (program). W skrócie chodzi o to,
    żebym mógł pokazać propozycję umowy i dowiedzieć się jakie są potencjalne
    zagrożenia lub pułapki, ewentualnie jak to zrobić lepiej. Proszę albo
    o maila na w/w adres (bez "nospam_") albo telefonicznie (na stronie
    z sygnaturki).

    --
    Paweł Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/

  • 2. Data: 2002-07-10 14:04:42
    Temat: Re: spec od umow pr. autorskiego lub licencji
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Nie ma problemu.
    Moge ocenic tew umowe jak oceniac dziesiatki innych.
    Ale bardziej istotne jest kto jest strona umowy.
    Gdyz zagrozenia i pulapki nie beda anonimowe, a artykulowane przez druga
    stronei bez jej poznania, trudnosci w ogole mowic o ulepszaniu
    umowy.
    Mozna stosowan standard ogolny, albo opracowac swoj wlasny, na drodze
    negocjacji.
    Wzorow umow sa w internecie setki i trudno oceniac ktora jest lepsza czy
    gorsza.
    Najlepsza jest ta, ktora odpowiada interesom stron umowy i jest prawnie
    skuteczna.

    A zagrozen nie da sie wyeliminowac, albo wylaczyc jednym zapisem w
    umowie.
    W informatyce, poza dobra wola, trudno isc na glebokie uszczegolowienie
    umowy.

    Przypadki problemow z instalacja, uruchamaniem duzych systemow
    informatycznych wskazuja na dzialanie dobrej woli po stronie
    zamawiajacego.
    Gdyby sie oprzec na obowiazujacych normach zapewniania jakosci
    oprogramowania serii ISO9000, to pewnie zaden program dostepny na rynku
    by tej normy nie spelnil, a zatem istnialaby podstawa dochodzenia
    odszkodowania za szkody.

    Dlatego tylko duze korporacje stac na sprzedaz licencjonowanego
    oprogramowania, a inni sprzedaja produkt w stanie w jakim jest, z
    wylaczeniem jakiejkolwiek rekojmi, na zasadzie:
    "robimy to co robimy tak dobrze jak potrafimy"

    Co nie znaczy ze trudno jest znalezc w programach dziesiatki bledow,
    wymagajacych poprawki.

    Zatem ryzyko i zagrozenia sa 100% i jedynie od dobrej woli drugiej
    strony zalezy, ze zrezygnuje z dochodzenia odszkodowania za szkody.

    A szkody latwo wykazac, dowodzac, ze program uniemozliwil terminowa
    realizacje zlecenia o duzej wartosci.

    Z tego tez powodu mamy darmowe wersje programow cad-wskich, ktore
    jeszcze niedawno , w wersji dos, kosztowaly nawet 10.000 zl
    Producenci wola za darmo rozdawac program przez kilka lat, aby
    zapewnic sobie bezplatnych testerow, interakcje ze srodowiskiem i
    reklame.

    Doprawdy, jedynie nielicznie, pozwalaja sobie na sprzedaz oprogramowania
    udzielajac rekojmi.
    A coz warta dla drugiej strony umowa licencyjna z wylaczeniem rekojmi.

    Jacek

    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).