  • 1. Data: 2002-07-10 12:18:24
    Temat: STLUCZKA - i przedawnienie
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Jak dlugi jest terin przedawnienia sprawy - mialem stluczke na drodze - jednak
    nie przyznalem sie do winy bo ona nei lezala po mojej stronie - policja
    skierowala wniosek jeszcze do KOLEGIUm obwnijajac obojga keirujacych, sprawa
    zostala przekazana do mojego okregu gdzie swiadkowie moi zostali przesluchani,
    ja nie moglem sie stawic... i cisza kiedy sprawa ulegnie przedawnieiu ?

  • 2. Data: 2002-07-10 20:26:15
    Temat: Re: STLUCZKA - i przedawnienie
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    przesluchani,
    > ja nie moglem sie stawic... i cisza kiedy sprawa ulegnie przedawnieiu ?

    art. 45 Kodeksu wykroczeń
    § 1. Karalność wykroczenia ustaje, jeżeli od czasu jego popełnienia upłynął
    rok; jeżeli w tym okresie wszczęto postępowanie, karalność wykroczenia
    ustaje z upływem 2 lat od popełnienia czynu.
    § 2. W razie uchylenia prawomocnego rozstrzygnięcia, przedawnienie biegnie
    od daty uchylenia rozstrzygnięcia.
    § 3. Orzeczona kara lub środek karny nie podlega wykonaniu, jeżeli od daty
    uprawomocnienia się rozstrzygnięcia upłynęły 3 lata.