  • 1. Data: 2006-08-01 09:50:34
    Temat: spadek - zrzeczenie sie ojcowizny
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    Witam !

    Sprawa jest tego typu. Moja mama i jej siostra sa wezwane na rozprawe w
    sprawie zrzeczenia sie domu i dzialki po zmarlym wujku.
    Moja ciotka zgodnie z jego wola dziedziczy wszystko. Formalnie jedynie moja
    mama i jej siosta musza sie zrzec, no i jego rodzenstwo.

    Rodzenstwo sie zrzeknie, ale czy moja mama musi ? Przed 5 laty po smierci
    mojego dziadka wlasnie ta ciotka okradla (doslownie) dom mojego dziadka
    (opiekowala sie nim) twierdzac, ze to sie jej nalezy. Po dzien dzisiejszy
    nie oddala wielu pamiatek rodzinnych i nie zrekompensowala strat.

    Czy wiec jest jakas szansa na rewanz ? Dla mnie ona byla tylko zona mojego
    wujka, no i ze wzglendu na pamiec i szacunek po moich zmarlych dziadkach nie
    chcialbym zeby moja mama odpuscila.

    Bardzo dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2006-08-01 10:01:48
    Temat: Re: spadek - zrzeczenie sie ojcowizny
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Darek napisał(a):
    > Sprawa jest tego typu. Moja mama i jej siostra sa wezwane na rozprawe w
    > sprawie zrzeczenia sie domu i dzialki po zmarlym wujku.
    > Moja ciotka zgodnie z jego wola dziedziczy wszystko.

    wyraził wolę w formie testamentu?

    > Rodzenstwo sie zrzeknie, ale czy moja mama musi ?

    nic nie musi, przecież to jej wola - chyba że wujek napisał testament
    przede wszystkim nie bardzo wiadomo o czym piszesz
    zrzec się dziedziczenia można się tylko przed śmiercią spadkodawcy przez
    zawartą z nim umowę
    to o czym piszesz, to pewnie odrzucenie spadku... tyle że wtedy po
    odrzuceniu spadku przez mamę, do dziedziczenia wchodzisz Ty
    czy też chodzi o dział spadku? są już określeni spadkobiercy i to oni
    dzielą majątek?

    KG

  • 3. Data: 2006-08-01 10:14:26
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    sprawa nie jest dla mnie jasna, bo nie znamy szczegolow (trzeba by sie udac
    na 1 rozprawe). Prawdopodobnie jest testament, w ktorym wola wujka jest aby
    wszystko przeszlo na zone. Rodzenstwo i ich dzieci (o ile juz ich rodzice
    nie zyja) maja na rozprawie zrzec sie prawa do ojcowizny.

    Moze mozna odmowic i zglosic prawo do zachowku ? Sa jakies podstawy prawne ?
    Przepraszam za laicki sposob myslenia :-).