  • 1. Data: 2006-08-01 09:24:10
    Temat: Windykacja
    Od: a...@p...edu.pl

    Witam,
    W dniu wczorajszym zadzwoniła do mnie jakaś miła pani z firmy
    windykacyjnej
    i powiedziała mi że mam nie uregulowany jakiś rachunek telefoniczny
    za 2000
    rok oraz jakąś notę z tego samego roku. Kiedyś komornik umorzył
    egzekucję
    tych należności. Czy taki dług się przedawnia?? Jeśli tak to na
    jaki przepis
    mogę się powołać??

    Adam

  • 2. Data: 2006-08-01 09:25:10
    Temat: Re: Windykacja
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@p...edu.pl napisał(a):
> [...]
    > egzekucję
    > tych należności. Czy taki dług się przedawnia?? Jeśli tak to na

    Jeśli był komornik, to znaczy, ze było orzeczenie sądu, a wtedy 10 lat -
    od umorzenia postępowania egzekucyjnego.

    KG

  • 3. Data: 2006-08-01 09:29:32
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik <a...@p...edu.pl> napisał

> [...]
    > egzekucję
    > tych należności. Czy taki dług się przedawnia?? Jeśli tak to na

    Taki dlug juz jest przedawniony (no, chyba, ze wplaciles
    cos np. rok temu na poczet zadluzenia - inaczej mowiac,
    uznales zadluzenie i przyznales sie do niego).

    Jednak jesli nic nie wplaciles, nie przyznales sie do niego
    i tak dalej to moga Cie ugryzc w nos.

    Powolaj sie na to:

    art 118 KC
    art 554 KC
    art 750 KC
    i moze art. 751 KC

    Pamietaj jednak, ze oddali by sprawe do sadu to sad
    moze taki dlug uznac. Ty zas musisz w ustawowym
    terminie wnies sprzeciw powolujac sie na ustawy
    o przedawnieniu - wtedy tez sad oddali roszczenie.
    (sady nie maja mozliwosci oddalania roszczen
    z wlasnej inicjatywy)

    Neko

  • 4. Data: 2006-08-01 09:30:19
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał

    > Jeśli był komornik, to znaczy, ze było orzeczenie sądu, a wtedy 10 lat -
    > od umorzenia postępowania egzekucyjnego.

    Ach, zdania o komorniku nie doczytalem.

    Neko