  • 21. Data: 2014-12-22 22:26:14
    Temat: Re: spadek w przyszłości :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ZJSdnSXdX-iSFgXJnZ2dnUVZ8mWdnZ2d@supernews.com.
    ..

    > Ten przychód - nawet jeśli jest w formie zaliczek? Z tego co się
    > dowiedziałem dodatkowo, w chwili ewentualnego odzyskania tej
    > nieruchomości, przy jej sprzedaży zachowany byłby okres 5 lat i podatek
    > od sprzedaży nie należałby się. Oczywiście teraz, po śmierci właścicielki
    > to się pewnie zmieni.
    >
    > Ale co w sytuacji, gdy powiedzmy sprawa przeciągnie się o 5 czy 6 lat (u
    > nas to nietrudne) i córka odzyska w ramach wycofania błędnej decyzji
    > nacjonalizacyjnej nieruchomość. Czy będzie "zaliczone" te 5 lat jako 5
    > lat od nabycia w drodze spadku tej nieruchomości?

    Córka nieruchomość nabędzie w chwili uprawomocnienia sie decyzji o
    wycofaniu i od tego czasu będzie się liczyło 5 lat. I jeszcze ogarnijcie,
    ze organ prowadzący postępowanie trzeba powiadomić o zmianie strony, bo
    inaczej decyzja będzie nieważna.

    > Czy nalicza się podatek od zaliczek?

    Nie wiem, co Wy tam macie w tej umowie, ale nie sądzę, by to były zaliczki.

    > Nie wiem czy wystarczająco jasno się wyrażam i opisuję całą sytuację -
    > nie jestem prawnikiem i sam trochę się gubię w tych wygibasach.

    Odnoszę wrażenie - być może błędne - że to coś na pograniczu "wałka" i
    dlatego takie skomplikowane.

  • 22. Data: 2014-12-22 22:59:20
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    > Nie wiem, co Wy tam macie w tej umowie, ale nie sądzę, by to były zaliczki.

    W umowie wypłacane miesięczne "raty" określone są mianem zaliczek na
    poczet kupna. Nie ma innego określenia w umowie - tylko "zaliczki".

    > Odnoszę wrażenie - być może błędne - że to coś na pograniczu "wałka" i
    > dlatego takie skomplikowane.

    Nie sądzę (głowy nie dam), aby tam był jakiś wałek. To jest dosyć duża
    sprawa, "zamieszane" są dwa ministerstwa, Skarb Państwa, sprawa była
    sprawdzana w prokuraturze (na okoliczność wyłudzenia) oraz podobno przez
    ABW. I wszystko jest ok.

    Inwestor w razie pozytywnego zakończenia przedsięwzięcia zarobi
    spokojnie drugie tyle (a może i więcej). W każdym razie ocenił ryzyko i
    widać wyszło mu, że stać go na taki biznes.

    A druga strona zadowolona, bo nie musi czekać na "wyrok" naszej
    administracji, który w końcu nie musi być tak pozytywny, jak się to
    wydaje, no i cała zabawa trwa już ładnych kilka lat i diabli wiedzą ile
    jeszcze.

    Ja tylko obserwuje z boku i kibicuję, bo jestem bardzo ciekawy jak to
    się potoczy.

    Mrqs

    --
    "Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów
    nie ma większego znaczenia". Orwell

  • 23. Data: 2014-12-22 23:09:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > W umowie wypłacane miesięczne "raty" określone są mianem zaliczek na
    > poczet kupna. Nie ma innego określenia w umowie - tylko "zaliczki".

    Wiesz, samo określenie jeszcze nic nie wyjaśnia.

  • 24. Data: 2014-12-22 23:32:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Użytkownik "Mrqs" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > Wiesz, samo określenie jeszcze nic nie wyjaśnia.

    Wiesz, że umowa nie składa się tylko z tego określenia?

    Ech, nikt umowy nie czytał, ale już wie, że sprzedał za bezcen, i że to
    wałek.

    Niech zainteresowany wyda 2 stówki i się poradzi u prawnika od spadków,
    tutaj sukcesów nie wróżę, nawet jak jakąś odpowiedź dostaniesz :)

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2014-12-23 00:38:38
    Od: Mrqs <m...@o...pl>

    W dniu 2014-12-22 o 23:32, Liwiusz pisze:

    > Niech zainteresowany wyda 2 stówki i się poradzi u prawnika od spadków,
    > tutaj sukcesów nie wróżę, nawet jak jakąś odpowiedź dostaniesz :)

    I tak też powiem spadkobierczyni. Choć i tak uzyskanej informacji nie
    można być pewnym.
    Sam osobiście się przekonałem, że wydane pieniądze na prawnika, niby
    specjalisty w danej dziedzinie, potrafią być wydane fatalnie.

    Mrqs

  • 26. Data: 2014-12-23 00:50:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-23 o 00:38, Mrqs pisze:

> [...]
    > Sam osobiście się przekonałem, że wydane pieniądze na prawnika, niby
    > specjalisty w danej dziedzinie, potrafią być wydane fatalnie.

    Jak wszędzie.
    Tyle że wówczas przynajmniej wiadomo do kogo kierować roszczenie ;)

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2014-12-23 02:01:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Dec 2014 22:26:14 +0100, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:
    > Nie wiem, co Wy tam macie w tej umowie, ale nie sądzę, by to były
    zaliczki.

    A czy forma/nazwa/rodzaj przychodu zwalnia (poza pewnymi wyjątkami) z
    jego opodatkowania? Jeśli dostaje kasę, którą dysponuje to znaczy, że
    ma przychód czyli musi być podatek. Kwestia tylko kiedy i w jakiej
    formie musi być opłacony.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-12-23 02:21:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-23 o 02:01, Marek pisze:
    > A czy forma/nazwa/rodzaj przychodu zwalnia (poza pewnymi wyjątkami) z
    > jego opodatkowania? Jeśli dostaje kasę, którą dysponuje to znaczy, że ma
    > przychód czyli musi być podatek.

    Dyskusja na takim poziomie ogólności to piramidalna bzdura. Nie istnieje
    zasada, że "jak dostaję kasę, to płacę podatek".

    Zamieść skan umowy, to może ktoś się nad tym pochyli i ci za darmo wyda
    opinię, a jak nie, to już mówiłem - 200zł i w google.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2014-12-23 11:02:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-22 o 22:23, Mrqs pisze:

    > Nie chciałbym być złośliwy, ale czytać należy uważnie. Nigdzie nie
    > stwierdziłem, że firma nabywa za rentę. W innych postach wyjaśniam
    > sytuację (mam nadzieję).

    W pierwszym poście pisałeś o umowie notarialnej dzięki której zmarły
    dostaje comiesięczne wypłaty (renta) i dostanie jeszcze jednorazową
    dopłatę. Lub jego spadkobiercy po jego śmierci. To jest klasyczne
    oddanie własności za rentę nawet jeśli nie użyto tego określenia.

    > A już na pewno się nie nabijam, chciałbym uzyskać sensowna informację
    > czy i co ma zgłosić spadkobierca do US (jeżeli w ogóle ma co zgłaszać).

    Skoro o prawo do nieruchomości toczy się sprawa w sądzie to
    dlaczego chciałbyś ją zaliczyć do masy spadkowej przed
    korzystnym werdyktem ?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2014-12-23 11:07:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-23 o 11:02, RadoslawF pisze:

> [...]
    > dopłatę. Lub jego spadkobiercy po jego śmierci. To jest klasyczne
    > oddanie własności za rentę nawet jeśli nie użyto tego określenia.

    Nazewnictwo jest tu nieistotne.

    > Skoro o prawo do nieruchomości toczy się sprawa w sądzie to
    > dlaczego chciałbyś ją zaliczyć do masy spadkowej przed
    > korzystnym werdyktem ?

    Dlaczego stawiasz pytania pod wymyśloną przez siebie tezę, nie mającą
    poparcia w rzeczywistości? Pytający nie pyta się gdzie ma zgłosić
    nieruchomość (koniecznie), tylko gdzie i czy ma zgłosić cokolwiek,
    choćby wierzytelność z tytułu tej "renty" nieszczęsnej (tylko to nie
    musi być renta).

    Póki co jeszcze mu nie odpowiedziałeś.

    --
    Liwiusz