  • 1. Data: 2004-04-05 09:48:01
    Temat: spadek - jaki podzial?
    Od: sohan <s...@o...pl>

    chcialbym prosic o pomoc w wyjasnieniu sprawy spadkowej
    niespodziewanie zmarla zona, ktora byla czlonkiem spoldzielni, maz nie
    byl. aby maz mogł przystapic do spoldzielni potrzeba decyzji sadu o
    wlasnosci mieszkania. prosze mi wyjasnic kto i w jakiej czesci moze sie
    ubiegac o spadek po niej? aha, małżeństwo nie ma dzieci.
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-04-05 10:51:27
    Temat: Re: spadek - jaki podzial?
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    sohan wrote:

> [...]
    > wlasnosci mieszkania. prosze mi wyjasnic kto i w jakiej czesci moze sie
    > ubiegac o spadek po niej? aha, małżeństwo nie ma dzieci.

    Popierwsze trybunak konstytucyjny zakwestionowal te punkty..
    Po drugie w razie bezpotomnej smierci dziedzicza zona, rodzice i rodzenstwo
    Po trzecie przytylu danych to odpowiadaja dokladniej na pl.soc.wrozby.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-04-05 15:28:04
    Od: sohan <s...@o...pl>

> [...]
    > Po trzecie przytylu danych to odpowiadaja dokladniej na pl.soc.wrozby.

    dziekuje za odpowiedz, sprobuje moze uszczegółówic:
    jak rozumiem do postepowania prztystepuja rodzice i rodzenstwo zony oraz
    maz. zona nie miala rodzenstwa, oboje rodzice zyja. czyli tu: 3 osoby.
    jaki bedzie podzial procentowy? 50% maz, 50% rodzice? czy kazda z osob
    po 33%? a jezeli rodzice sa po rozwodzie? czy to cos zmienia? czy jest
    mozliwosc - jezeli nie bedzie dobrowolnego zrzeczenia - zeby nie jedno z
    rodzicow nie dostalo spadku (chodzi o strone winna rozpadu małżeństwa
    rodziców)?
    a jeszcze jedno - jak rozumiem, TK zakwestionowal te wymagania
    spoldzielni - prosze o wiecej informacji.

  • 4. Data: 2004-04-06 07:16:40
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    sohan wrote:

    > dziekuje za odpowiedz, sprobuje moze uszczegółówic:

    Na poczatek trzeba stwierdzic, ze dziedzicy sie SPADEK a nie "mieszkanie"

    Trzeba dokladniewyjasnic kto jest wlascicielem mieszkania czy oboje
    malzonkowie czy tylko ten,ktory byl czlonkiem spoldzielni.

    > jak rozumiem do postepowania prztystepuja rodzice i rodzenstwo zony oraz
    > maz. zona nie miala rodzenstwa, oboje rodzice zyja. czyli tu: 3 osoby.
    > jaki bedzie podzial procentowy? 50% maz, 50% rodzice?

    maz w kazdym wypadku dziedziczy polowe (art. 932 KC)

    rodzice W TYM wypadku dziedzicza po polowie reszty (art .933 par. 3)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-04-07 07:28:15
    Od: sohan <s...@o...pl>

    dziekuje za odp. jestem teraz mądrzejszy :-). prosze o wiecej inf nt
    wyroku Trybunalu, bo jest to dla mnie bardzo wazne... czy społdzielnia
    moze sie domagac tego ode mnie? mieszkanie bylo kupione przez obojga
    małżonków w trakcie trwania małżeństwa.
    pzdr