  • 1. Data: 2004-07-14 10:03:22
    Temat: spadek
    Od: "mat" <m...@p...onet.pl>

    witam

    mowiac po krotce, chcialbym, aby spadek po mym zmarlym ojcu przeszedl
    w calosci na moja matke. czy jest to mozliwe? generalnie jak i co krok po
    kroku mam zalatwiac w sadzie ze spadkiem? jestem calkowicie zielony i
    potrzebuje porady w stylu: idziesz tu i tu z dokumentem takim a takim i
    wypelniasz to i to itd,;). za wszelkie info bardzo dziekuje, nie chce sie
    szwendac po sadach warszawskich bez sensu, nie wiedzac od czego
    nawet zaczac:(

    pozdr

    mat

  • 2. Data: 2004-07-14 10:29:53
    Temat: Re: spadek
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    mat pisze:

> [...]
    > wypelniasz to i to itd,;). za wszelkie info bardzo dziekuje, nie chce sie
    > szwendac po sadach warszawskich bez sensu, nie wiedzac od czego

    Zawsze mozesz spadek przyjac i mamie darowac...

    Jesli niemasz spadkobiedcow ustawowych, a jedynie Ty i Mama
    jestescie spadkobiercami, towystarczy jesli spadek ODRZUCISZ.
    (wtedy dziedziczenie odbywac sie bedzie wg zasad jakbys nie dozyl
    smierci ojca.

    Jesli masz spadkobiercow to Twoi spadkobiercy TEZ musieliby odrzucic
    (jesli sa maloletni, to bedzie klopot).

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-14 11:01:42
    Od: m...@p...onet.pl

    > Zawsze mozesz spadek przyjac i mamie darowac...

    takie rozwiazanie jest wiec najlepsze:). tylko jeszcze, jak sie zalatwia
    sprawe zwiazana ze spadkiem? mam cos wypisac w sadzie czy tym
    podobne i czekac na rozprawe az czesc wlasnosci zostanie na mnie
    przepisana?

    mat

  • 4. Data: 2004-07-14 11:11:34
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    m...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > sprawe zwiazana ze spadkiem? mam cos wypisac w sadzie czy tym
    > podobne i czekac na rozprawe az czesc wlasnosci zostanie na mnie

    No wiesz... bedzie podatek od spadku a pote mod darowizny.....

    (kazde rozwiazaniema swoje wady i zalety te dwa podatkimoga w sumie byc
    mniejsze niz jeden odmamy.. a moga byc wieksze)

    Boguslaw