  • 1. Data: 2004-07-14 09:57:58
    Temat: upomnienie z Allegro za nieprzeprowadzone transakcje
    Od: "Jerzy Dusk" <s...@U...pl>

    Kolega dostał upomnienie o zapłacenie 100 zł za transkacje, które rzekomo
    przeprowadził na Allegro - jednak żadnej transkacji nie robił ani nie
    rejstrował się. W razie niezapłacenia kwoty zajmie się tym firma
    windyklacyjna. W nagłówku listu było jego imię i nazwisko, ale oprócz tego i
    nazwa firmy, której nigdy nie posiadał. Możliwe, że ktoś wykorzystał jego dane
    np. z cv umieszczonym na www.(?)
    Zgłosił sprawę na policję, wszczęto postępowanie.
    Tymczasem znów niedawno dostaje upomnienie z firmy windykacyjnej.
    Czy policja nie powiadamia o postępowaniu Allegro? Czy Allegro nadal się
    upomina o zapłatę na sutek bezwładu ich procedur?

    Jerzy

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-07-14 11:12:00
    Od: e...@g...pl (eusso)

    Jerzy Dusk napisał(a):

> [...]
    > Czy policja nie powiadamia o postępowaniu Allegro? Czy Allegro nadal się
    > upomina o zapłatę na sutek bezwładu ich procedur?

    Allegro jest znane z wyłudzania opłat za nieistniejace transakcje (obok opłat
    rzeczywiscie im należnych za transakcja , które miały miejsce i doszły do skutku).
    Przede wszystkim kolega powinien zakwestionować ich roszczenie i zażadac na pismie
    dostarczenia dowodów, że postepowanie jakie prowadza dotyczy w istocie jego osoby.
    Żadanie takie nalezy opatrzyć terminem ( dać im okreslony termin dla dostarczenia
    dowodów) z wyraźnym zaznaczeniem, że po tym terminie wszelkie nastepne wezwania
    kierowane pod jego adresem nie bedą traktowane jako wiążące.
    Odnosnie pytań. Policja moze powiadomic Allegro, ale nie bedzie to w celach
    informacyjnych, tylko w ramach zbierania (ewentualnie) dowodów i to dopiero po
    nakazaniu dokonania takiej czynności przez prokuratora nadzorującego sprawę. O ile
    oczywiście zostanie w ogóle wszczęte śledztwo- w tym wypadku powinno ono jak sie
    wydaje dotyczyc próby wyłudzenia od Twojego kolegi okreslonej ( nienaleznej) sumy
    pieniedzy. Nie wiadomo czy zgłoszenie jakie zostało zrobione na Policji dotyczy
    własnie próby wyłudzenia, czy tez tylko ktos poszedł i opowiedział co go spotkało.
    W tym drugim przypadku jest niewielkie prawdopodobieństwo, że bedzie chciało sie
    policjantom robic ,,formalną" sprawę firmie Allegro, albowim byłoby to roszczenie
    majatkowe ( sprawa cywilna a nie karna) na dodatek dotyczace kwoty pomizej 250
    złotych. Wiec na ile znam polocjantów- zlekceważa temat.
    Reasumując: od formy zgłoszenia jakie zrobiono na policji sporo zależy ( czy
    zarzut wobec sprawcy jest scigany z prawa karnego, czy jedynie jest to prawo
    cywilne). Oczywiscie jesli nawet prokuratura wszczęła sledztwo klasyfikując czyn
    jako próbe wyłudzenia, to zapewne bedzie przeprowadzała w tej sprawie dochodzenie
    , które potrwa 2-3 miesiace( czym sie zakonczy nie wiadomo). Przez ten czas
    Allegro z pewnoscia bedzie wysyłało co tylko zechce i komu zechce, bo poczta
    oczywiscie przesyła wszysko, co zgodnie z przepisami pocztowymi i po wniesieniu
    opłat można za jej posrednictwem dostarczać pod wskazane adresy. Jesli jednak na
    pisemne żądanie Allegro nie udokumentuje podstawy swoich roszczeń z narzuconym im
    terminie- mozna spokojnie zaczekać nic wiecej w tej sprawie nie robiąc. Mozna też
    na poczcie okręgowej złozyć po jakimś czasie dyspozycję, aby korespondencja od tej
    firmy ie była doręczana do adresata ( jesli kogoś to denerwuje, ze przysyłają mu
    co chwila to samo).

  • 3. Data: 2004-07-14 17:14:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "eusso" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wezwania
    > kierowane pod jego adresem nie bedą traktowane jako wiążące.

    Wydaje mi się, że nadmiernie komplikujesz. Ja bym im odpisał, że roszczenia
    nie uznaję, bowiem nigdy się nie rejestrowałem. Dodatkowo zarządał bym
    informacji skąd mają moje dane osobowe. To powinno w takim wypadku ostudzić
    ich zapał.

> [...]
    250
    > złotych. Wiec na ile znam polocjantów- zlekceważa temat.

    Po pierwsze policja powiadomi o wszczęciu i zakończeniu ALLEGRO tylko o
    tyle, o ile jest stroną tego postępwoania. Z postu pytającego nie wynika z
    czyjego zawiadomienia wszczęto postępowanie, więc jeśli to on powiadomił o
    użyciu jego danych, to niekoniecznie musieli ALLEGRO powiadamiać.

    Jeśli zawiadmienie było by w kierunku oszustwa na szkodę ALLEGRO, że ktoś
    wyłudził na nich usługę, to wówczas kwota nei ma znaczenia. W odróżnieniu od
    kradzieży, przywłaszczenia czy uszkodzenia mienia, które w wypadku strat
    mniejszych nież 250 zł stanowią wykroczenie, i policja może uznać, że nie
    jest zainteresowana ściganiem z oskarzenia publicznego i pozostawić
    inicjatywę w tym zakresie pokrzywdzonemu, oszustwo jest zawsze
    przestępstwem. Wózcas takiego zawiadomienia nie da się zbyć. A podstawy do
    odmowy wszczęcia raczej nie widzę, bo straty powstały.

> [...]
    korespondencja od tej
    > firmy ie była doręczana do adresata ( jesli kogoś to denerwuje, ze

    Na koniec. Wszczęcie i zakończenie postępowania przez prokuraturę nie
    koniecznie jest wiążące dla ALLEGRO. Co do zasady nic nie stoi na
    przeszkodzie, by pozwali oni cywilnie pytającego. Tyle, że
    prawdopodobieństwo wygrania takiej sprawy jest znikome - zwłaszcza, gdy
    pozwany nie zlekceważy sprawy.

  • 4. Data: 2004-07-14 22:04:35
    Od: "Jerzy Dusk" <s...@U...pl>

> [...]

    >informacji skąd mają moje dane osobowe. To powinno w takim wypadku ostudzić

    Dzięki Wam za porady, już mówię więcej:
    Od razu pismo podobnej treści zostało do Allegro wysłane, a w odpowiedzi
    koledze poradzono, by złożył doniesienie do Policji.
    I śledztwo wszczęto przeciwko nieustalonemu sprawcy NN, podejrzanemu o
    działanie na szkodę kolegi - o ile dobrze pamiętam treść notki z Policji.

> [...]
    >czyjego zawiadomienia wszczęto postępowanie, więc jeśli to on powiadomił o
    >użyciu jego danych, to niekoniecznie musieli ALLEGRO powiadamiać.

    acha, czyli - this is the case