  • 1. Data: 2007-01-17 12:26:29
    Temat: śmieci na działce
    Od: s...@p...wprost.pl

    Jestem właścicielem małej działeczki w mieście zlokalizowanej
    pomiędzy osiedlem (pod moją działką znajdują się śmietniki) a
    jezdnią z chodnikiem. Dostaję ciągłe wezwania od straży miejskiej
    o usunięcie śmieci z terenu i mam już tego dość (nie mieszkam na
    terenie tego miasta ani w nijaki sposób nie użytkuję działki).
    Śmieci są rzucane przez mieszkańców i nawiewane ze śmietnika a ja
    muszę je sprzątać co najmniej dwa razy w roku. Proszę o pomoc i
    informacje czy jest to mój obowiązek i jakie sankcje mogą mnie
    czekać jeśli odmówię posprzątania.

    pozdrawiam Stach

  • 2. Data: 2007-01-17 12:54:19
    Temat: Re: śmieci na działce
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Śmieci są rzucane przez mieszkańców i nawiewane ze śmietnika a ja

    > muszę je sprzątać co najmniej dwa razy w roku. Proszę o pomoc i
    > informacje czy jest to mój obowiązek i jakie sankcje mogą mnie

    Ogrodź działkę i bedzie po problemie ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 3. Data: 2007-01-23 18:15:45
    Od: s...@p...wprost.pl

    Ogrodzenie terenu nie rozwiązuje problemu. Od strony śmietnika jest
    ogrodzenie a śmieci i tak są na działce.

    pozdrawiam Stach

  • 4. Data: 2007-01-23 21:56:18
    Od: Zb.Drwiega <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <1...@1...googlegroups.com

    s...@p...wprost.pl napisal(a):

> [...]
    > muszę je sprzątać co najmniej dwa razy w roku. Proszę o pomoc i
    > informacje czy jest to mój obowiązek i jakie sankcje mogą mnie

    Niestety, tak.
    To są twoje śmieci, bo zgodnie z ustawą o ochronie srodowiska,
    "śmieci są tego,kto włada terenem
    na którym te śmieci zalegają"- znaczy -kto jest właścicleme terenu.
    To w skrócie, a szczegóły znajdziesz w ustawie.
    Poszukaj, bo mi się gdzieś zadziało.

    Karą może byc mandat.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga