    From: Zb.Drwiega <z...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: śmieci na działce
    Date: Tue, 23 Jan 2007 21:56:18 +0000 (UTC)

    W artykule <1...@1...googlegroups.com

    s...@p...wprost.pl napisal(a):

    > Jestem właścicielem małej działeczki w mieście zlokalizowanej
    > pomiędzy osiedlem (pod moją działką znajdują się śmietniki) a
    > jezdnią z chodnikiem. Dostaję ciągłe wezwania od straży miejskiej
    > o usunięcie śmieci z terenu i mam już tego dość (nie mieszkam na
    > terenie tego miasta ani w nijaki sposób nie użytkuję działki).
    > Śmieci są rzucane przez mieszkańców i nawiewane ze śmietnika a ja
    > muszę je sprzątać co najmniej dwa razy w roku. Proszę o pomoc i
    > informacje czy jest to mój obowiązek i jakie sankcje mogą mnie
    > czekać jeśli odmówię posprzątania.

    Niestety, tak.
    To są twoje śmieci, bo zgodnie z ustawą o ochronie srodowiska,
    "śmieci są tego,kto włada terenem
    na którym te śmieci zalegają"- znaczy -kto jest właścicleme terenu.
    To w skrócie, a szczegóły znajdziesz w ustawie.
    Poszukaj, bo mi się gdzieś zadziało.

    Karą może byc mandat.

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga