  • 1. Data: 2004-12-09 18:06:31
    Temat: skup butelek
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    Witam

    Siedze i czytam:

    Ustawa z dn 11 maja 2001

    "Art. 14. Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do przyjmowania
    zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w
    takich opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej."

    Czyli sprzedawca moze przyjac butelki (np. po piwie) ale moze nam za to
    nie wyplacic nic (bez wzgledu czy mamy paragon czy nie)??

    Dobrze to zrozumialem??

    Pozdrawiam
    oen.

  • 2. Data: 2004-12-09 20:09:03
    Temat: Re: skup butelek
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Czyli sprzedawca moze przyjac butelki (np. po piwie) ale moze nam za to
    > nie wyplacic nic (bez wzgledu czy mamy paragon czy nie)??

    Jeśli mamy paragon z tego sklepu - musi zwrócić kaucję, jeśli nie mamy
    paragonu - musi jedynie przyjąć bezpłatnie butelki.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2004-12-09 20:41:19
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    > Jeśli mamy paragon z tego sklepu - musi zwrócić kaucję, jeśli nie mamy
    > paragonu - musi jedynie przyjąć bezpłatnie butelki.

    Ale jak moge to wlascicielowi udowodnic, ze "MUSI mi zaplacic za butelki
    jak mam paragon" podczas gdy ustawa nic o takim zajsciu nie mowi?

    Pozdrawiam
    oen.

  • 4. Data: 2004-12-09 23:28:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "oen" <oen@[at].cut.it.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak moge to wlascicielowi udowodnic, ze "MUSI mi zaplacic za butelki
    > jak mam paragon" podczas gdy ustawa nic o takim zajsciu nie mowi?

    Bo on nie sprzedał Ci tych butelek, a jedynie wypożyczył i wziął za to
    kaucję. Teraz Ty mu oddajesz, co się wiąże ze zwrotem kaucji. i tego się
    trzymaj. On Ci NIE SPRZEDAŁ tych butelek. jest nadal ich właścicielem.

  • 5. Data: 2004-12-10 09:18:38
    Od: oen <oen@[at].cut.it.gazeta.pl>

    > Bo on nie sprzedał Ci tych butelek, a jedynie wypożyczył i wziął za to
    > kaucję. Teraz Ty mu oddajesz, co się wiąże ze zwrotem kaucji. i tego się
    > trzymaj. On Ci NIE SPRZEDAŁ tych butelek. jest nadal ich właścicielem.

    thx. zobaczymy co powie.

    Pozdrawiam
    oen.