  • 1. Data: 2006-12-12 12:50:45
    Temat: składki ZUS
    Od: "dzola01" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Prosze o pomoc.od stycznie 2005 raku pracowalam na umowe o prace na 425 zł
    brutto na czas nieokreslony,w lutym 2006 poszlam na zwolnienie poeniwaz bylam
    w zagrozonej ciazy ,urodzilam w lipcu a w listopadzie skonczyl mi sie urlop
    macierzynski.Teraz jestem na urlopie wypoczynkowym,poznie wychowoawczy.Na
    poczatku tego roku czyli przed pojsciem na urlop z powodu ciazy otrzymalam z
    ZUSu wykaz roczyn skaldek i okazalao sie ze przez caly okres zatrudnienia nie
    wyplynela zadan skaldka.Poszla to wyjasnic do ZUS-u -oni mi na to ze jestem
    ubezpieczona bo moj pracodawca aglasza comiesieczna deklaracje osob
    zatrudnonych ale skaldek nie placi.Skladek do tej pory nie moge wyegzekfowac
    W PIP-e powiedziano mi ze to nie ich dzialka lecz ZUS-u-musze tam pismo
    napisac zeby dokonano "nalotu"na pracodawce i wyegzekwowac pieniadze ,gdy tak
    zrobilam i sie zwrocalm do pani z zus to pani mnie wysmiala mowiac ze te moje
    skladki sa tak male ze az smieszne wiec co ja wogole chce.Ale to moje
    pieniadze a tak wogole to juz nie chodzi o nie tylko o zasady-czemu pracodawca
    tak postapil nie informujac mnie,a gdy sie umopmnialam to probowal mnie
    zwolnic.Dodam ze pieniadze nie ida do ZUS-u jak i na II filar-skad tez
    otrzymuje pisama, ze brak skladek zadany okres.Pomozcie co dalej
    robic.Pozostalo mi tylko postepowanie sadowe??

    prosze

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-12-12 13:10:32
    Temat: Re: składki ZUS
    Od: wombi <w...@n...pl>

    dzola01 napisał(a):
> [...]
    > zrobilam i sie zwrocalm do pani z zus to pani mnie wysmiala mowiac ze te moje
    > skladki sa tak male ze az smieszne wiec co ja wogole chce.

    I dałaś się spławić czy jednak ZUS podjął jakieś czynności?
    Na stronie http://www.zus.pl/formul/default.asp poszukaj formularza
    ZUS-ZZU oraz ZUS-ZRU.Wypełnij i wyślij poleconym do ZUS-u i wtedy nikt
    Cię nie spławi.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-12-12 13:29:27
    Od: "ola szczeszek" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Na stronie http://www.zus.pl/formul/default.asp poszukaj formularza
    > ZUS-ZZU oraz ZUS-ZRU.Wypełnij i wyślij poleconym do ZUS-u i wtedy nikt

    Niestety tak,byłam w ciązy w dodoatku zagrożonej wiec stresow miałam dosyć a
    teraz jestem juz po i chce wziaśc nieuczciwego pracodawce w obroty.Ale co mi
    da wysłanie tego pisama co ZUS może zrobić?(skoro do tej pory nic nie zrobił)

  • 4. Data: 2006-12-12 13:33:22
    Od: "ola szczeszek" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > da wysłanie tego pisama co ZUS może zrobić?(skoro do tej pory nic nie zrobił)

    Taki druk wypełaniałam jak chcialam sprawdzic czy sa skaldki czy nie-pytanie
    ja wyegzekwowoać?ZUS odpisze tylko ze za dany okres brak wpływów skaldek i co
    dalej?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-12-12 13:52:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 gru o godzinie 13:50, na pl.soc.prawo, dzola01 napisał(a):

> [...]
    > wyplynela zadan skaldka.Poszla to wyjasnic do ZUS-u -oni mi na to ze jestem
    > ubezpieczona bo moj pracodawca aglasza comiesieczna deklaracje osob

    To już nie "Twoja" wina :(

    > Skladek do tej pory nie moge wyegzekfowac W PIP-e powiedziano mi ze to nie ich
    > dzialka

    De facto - powiedzieli prawdę.

> [...]
    mowiac
    > ze te moje skladki sa tak male ze az smieszne wiec co ja wogole chce.

    Jeżeli ta pani tak powiedziała - to jest skrajnie nienormalnym osobnikiem.

> [...]
    > zwolnic.Dodam ze pieniadze nie ida do ZUS-u jak i na II filar-skad tez
    > otrzymuje pisama, ze brak skladek zadany okres.Pomozcie co dalej

    W takich sytuacjach robi się tak:
    - ze strony "swojego" OFE pobierasz druczek, wniosek który po wypełnieniu
    zanosisz (i kwitują Ci jego przyjęcie) do ZUS za "nie
    wypłynięcie/przekazanie składek za okres ......
    I czekasz .... ;)

    BTW: radzę przechowywać "dokąd się da" raporty RMUA które otrzymujesz ze
    zakładu pracy, albo tzw. "paski". Wbrew pozorom i prześmiewcom, jest to
    bardzo ważna sprawa - to są Twoje atuty na przyszłość w razie "walki z
    ZUSem" czy też tym co potem powstanie ;)

    --
    Herbi
    12-12-2006 14:52:24

  • 6. Data: 2006-12-12 14:06:24
    Od: "dzola01" <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > zanosisz (i kwitują Ci jego przyjęcie) do ZUS za "nie
    > wypłynięcie/przekazanie składek za okres ......

    Przeprazam za moj brak wiedzy ;>
    Rozumiem ze druczek z OFE o braku wplywu skladek za dany okres?? i jaki
    wniosek do ZUS-u.
    Czy cokolwiek to da??