    From: Herbi <z...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: składki ZUS
    Date: Tue, 12 Dec 2006 14:52:26 +0100

    Dnia 12 gru o godzinie 13:50, na pl.soc.prawo, dzola01 napisał(a):

    > Na poczatku tego roku czyli przed pojsciem na urlop z powodu ciazy otrzymalam z
    > ZUSu wykaz roczyn skaldek i okazalao sie ze przez caly okres zatrudnienia nie
    > wyplynela zadan skaldka.Poszla to wyjasnic do ZUS-u -oni mi na to ze jestem
    > ubezpieczona bo moj pracodawca aglasza comiesieczna deklaracje osob
    > zatrudnonych ale skaldek nie placi.

    To już nie "Twoja" wina :(

    > Skladek do tej pory nie moge wyegzekfowac W PIP-e powiedziano mi ze to nie ich
    > dzialka

    De facto - powiedzieli prawdę.

    > lecz ZUS-u-musze tam pismo napisac zeby dokonano "nalotu"na pracodawce i
    wyegzekwowac
    > pieniadze ,gdy tak zrobilam i sie zwrocalm do pani z zus to pani mnie wysmiala
    mowiac
    > ze te moje skladki sa tak male ze az smieszne wiec co ja wogole chce.

    Jeżeli ta pani tak powiedziała - to jest skrajnie nienormalnym osobnikiem.

    > Ale to moje pieniadze a tak wogole to juz nie chodzi o nie tylko o zasady-czemu
    pracodawca
    > tak postapil nie informujac mnie,a gdy sie umopmnialam to probowal mnie
    > zwolnic.Dodam ze pieniadze nie ida do ZUS-u jak i na II filar-skad tez
    > otrzymuje pisama, ze brak skladek zadany okres.Pomozcie co dalej
    > robic.

    W takich sytuacjach robi się tak:
    - ze strony "swojego" OFE pobierasz druczek, wniosek który po wypełnieniu
    zanosisz (i kwitują Ci jego przyjęcie) do ZUS za "nie
    wypłynięcie/przekazanie składek za okres ......
    I czekasz .... ;)

    BTW: radzę przechowywać "dokąd się da" raporty RMUA które otrzymujesz ze
    zakładu pracy, albo tzw. "paski". Wbrew pozorom i prześmiewcom, jest to
    bardzo ważna sprawa - to są Twoje atuty na przyszłość w razie "walki z
    ZUSem" czy też tym co potem powstanie ;)

    --
    Herbi
    12-12-2006 14:52:24