  • 1. Data: 2006-12-12 12:04:03
    Temat: czy do tego potrzebna jest dzialalnosc gospodarcza?
    Od: lll <l...@l...pl>

    Witam,
    Mam taki problem.
    Napisalem program i chcialbym go sprzedawac, lecz czy do tego potrzebuje
    dzialanosci gospodarczej? czy moge to robic jako osoba fizyczna?
    Jesli do tego WYMAGANA jest jenak dzialalnosc gosp. to jak to mozna
    ominac? tzn. chodzi mi o wystawianie na allegro czy na www.kagi.com, czy
    to cos da? jak wyglada sprawa z podatkiem?

    Pozdrawiam,
    L.

  • 2. Data: 2006-12-13 16:14:55
    Od: "Drizzt" <d...@p...pl>

    lll napisał(a):
> [...]
    > ominac? tzn. chodzi mi o wystawianie na allegro czy na www.kagi.com, czy
    > to cos da? jak wyglada sprawa z podatkiem?

    oglaszasz i sprzedajesz, ale jesli osoba kupujaca bedzia np chciala to
    wliczyc w koszty to bedzie chciala fv vat a zeby ja wystawic musisz
    miec dzialalnosc, moze dogadaj sie ze znajomum co posiada takowa zeby
    sprzedal za Ciebie:)
    pozdr

  • 3. Data: 2006-12-13 22:56:04
    Od: "Igor" <l...@p...onet.pl>

    Możesz sprzdać licencję (prawa autorskie) do programu, wtedy nie musisz mieć
    działalności. Firma kupując licencję i sprzedająca program do konsumentów,
    odprowadza za ciebie podatki...

    Igor
    www.serwisprawa.pl
    Sprawiedliwośc idzie za prawem...

  • 4. Data: 2006-12-14 00:00:10
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Igor [Wed, 13 Dec 2006 23:56:04 +0100]:

    > Sprawiedliwośc idzie za prawem...

    Ano... A powinno być odwrotnie...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net ~
    \o)/ * Miliony z gier * WGA won * Linutop *

  • 5. Data: 2006-12-14 06:45:26
    Od: "l...@l...pl" <l...@l...pl>

    Igor napisał(a):
    > Możesz sprzdać licencję (prawa autorskie) do programu, wtedy nie musisz mieć
    > działalności. Firma kupując licencję i sprzedająca program do konsumentów,
    > odprowadza za ciebie podatki...

    mhm w taki sposob z tymi licencjami to wyglada, a ja jako osoba fiz. nie
    moge sprzedawac klientowi licencji tak?

    L.

  • 6. Data: 2006-12-14 06:55:10
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: l...@l...pl [Thu, 14 Dec 2006 07:45:26 +0100]:

    > mhm w taki sposob z tymi licencjami to wyglada, a ja
    > jako osoba fiz. nie moge sprzedawac klientowi licencji
    > tak?

    A to akurat można dość łatwo obejść: program robisz tak,
    żeby konieczna była drobna modyfikacja dla każdego usera.
    Np. w programie do wystawiania faktur - wpisanie na stałe
    nazwy firmy czy coś innego w tym typie. Można nawet coś
    takiego ustalić, co czasowo działa - typu na stałe wpisany
    rok czy inna zmienna zmieniająca się w danym okresie.

    I wtedy podpisujesz zwykłe dzieło na tą właśnie modyfikację
    z uwzględnieniem w jej cenie tego, co chcesz za sam program.
    Przy okresowym - dzieła na każdą modyfikację.
    I nie ma siły żeby się ktoś doczepił.

    Kira

  • 7. Data: 2006-12-14 19:53:00

    Kira napisał(a):
> [...]
    > z uwzględnieniem w jej cenie tego, co chcesz za sam program.
    > Przy okresowym - dzieła na każdą modyfikację.

    ok, dzieki za odpowiedz,
    pozdrawiam,
    L.