  • 1. Data: 2009-04-19 19:43:12
    Temat: skarga pauliańska
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Witam

    Chciałem zapytać jak to dzisiaj jest z ową skargą. Czy sądy są przychylne
    tego typu procedurom?
    Sytuacja wygląda tak: jest spora grupa ( około 20) byłych pracowników którym
    pracodawca nie wypłacił pensji, odszkodowań, ekwiwalentów za urlop w
    momencie rozwiązania umowy. Mniej więcej w tym samym czasie ów były
    pracodawca wyprowadził cały majątek firmy (z. o.o.) do innej spółki (z o.o.)
    tak więc spółka w której m.in. ja pracowałem stała się niewypłacalna i bez
    majątku. Sprawa w sądzie oczywiście była formalnością bo były pracodawca był
    na tyle bezczelny że bez zastrzeżeń uznał nasze roszczenia - jednak komornik
    przez prawie rok nie ściągnął ani złotówki.
    I teraz zastanawiamy się nad dwoma rozwiązaniami - albo skarżyć cywilnie
    zarząd (jednosobowy) albo owa skarga pauliańska..
    Czy ktoś może doradzić z doświadczenia co ma większe szanse powodzenia?

    Ów jednosobowy zarząd to osoba oficjalnie bezrobotna i bez majątku a we
    wszystkich spółkach jakie ma (ponad 20) działa tylko charytatywnie -
    zawodowy słup. Prokuratura i CBŚ od trzech lat nie potrafią niczego mu
    udowodnić.
    Dodam tylko że część z tych spółek posiada majątek i nieruchomości a
    udziałowcy to inne spółki.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
    Pozdrawiam
    Wiktor

  • 2. Data: 2009-04-19 20:03:45
    Temat: Re: skarga pauliańska
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Ów jednosobowy zarząd to osoba oficjalnie bezrobotna i bez majątku a we
    > wszystkich spółkach jakie ma (ponad 20) działa tylko charytatywnie -
    > zawodowy słup.

    Ma udziały w spółkach. Je da się sprzedać.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-19 20:06:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Ma udziały w spółkach. Je da się sprzedać.

    Podejrzewam, że wątkotwórcy nie chodziło o to, że ktoś ma gdzieś
    udziały, tylko że jest prezesem, jak na zawodowego słupa przystało...

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-04-19 20:23:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Podejrzewam, że wątkotwórcy nie chodziło o to, że ktoś ma gdzieś
    > udziały, tylko że jest prezesem, jak na zawodowego słupa przystało...

    Zmyliło mnie słowo o maniu 20 spółek.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 5. Data: 2009-04-19 20:40:08
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości :

> [...]
    no dokładnie, we wszystkich jest tylko prezesem (bez wynagrodzenia),
    udziałowcami tak jak pisałem są inne spółki lub ten udział jest symboliczny
    (np. 1000 zł),

    zakładając wątek chodziło mi głównie o ocenę szans na tą skargę pauliańską,
    albo nie tyle szans bo przecież nikt na grupie nie jest duchem św i nie zna
    szczegółów, ale bardziej na popularność tego typu postępowania,

    Ten "prezes" jest osobą znaną w większości firm windykacyjnych i nikt nie
    chce się podejmować jego spraw, a ostatnio przez przypadek rozmawiałem z
    jedną firmą windykacyjną i oni chcą się tego podjąć.

    Wiktor

  • 6. Data: 2009-04-20 12:43:40
    Od: "Nostradamus" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr" <h...@y...com> napisał w wiadomości

    > Ten "prezes" jest osob? znan? w większo?ci firm windykacyjnych i nikt nie
    > chce się podejmować jego spraw, a ostatnio przez przypadek rozmawiałem z
    > jedn? firm? windykacyjn? i oni chc? się tego podj?ć.

    Najtrudniej będzie przewieźć go w bagażniku przez granicę na Ukrainę. Potem
    będzie już z górki )))

    Leszek