  • 1. Data: 2007-06-24 21:25:27
    Temat: serwisy internetowe, a patent pending
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Witam,
    Chcialbym stworzyc serwis spolecznosciowy (tzw. web 2.0), dla nie
    wtajemniczonych cos takiego jak grono.net, youtube.com, linkedin.com itd.
    Problem w tym ze taki serwis zostal juz stworzony przez amerykanska firme, i
    ma on status "patents pending". Czy w takim razie nie moge skopiowac ideii
    serwisu? Z reguly powstaje wiele "klonow" roznego rodzaju stron -
    youtube.com - wrzuta.pl, myspace.com - grono.net dlatego watpie zeby to
    dotyczylo ideii.

  • 2. Data: 2007-06-24 21:36:59
    Temat: Re: serwisy internetowe, a patent pending
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    Olej to. Amerykanie sami się gubią w swoim systemie patentowym. Całe
    szczęście Europa ma zdrowsze podejście do tematu i nie pozwala
    patentować czegoś takiego jak "pomysł na serwis www".

  • 3. Data: 2007-06-24 22:12:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembi?ski)

    "Cezary J." <b...@b...com> writes:

    > Olej to. Amerykanie sami się gubią w swoim systemie patentowym.
    > Całe szczęście Europa ma zdrowsze podejście do tematu i nie pozwala
    > patentować czegoś takiego jak "pomysł na serwis www".

    Pomysłów na biznes też nie można w UE opatentować.

  • 4. Data: 2007-06-24 22:30:04
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

  • 5. Data: 2007-06-27 10:54:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jun 2007, Cezary J. wrote:

    > Olej to. Amerykanie sami się gubią w swoim systemie patentowym. Całe
    > szczęście Europa ma zdrowsze podejście do tematu

    Swoją drogą, ciekawe co dalej.
    Prezydent Francji jest np. zwolennikiem "patentów na oprogramowanie".
    Już sama idea patentów jako takich zawiera luki działające wbrew
    jej zamierzeniom (posiadacz praw może je "wrzucic do szuflady"
    i zablokować postęp, samemu zarabiając na starych technologiach
    i nie pozwalając żeby ktokolwiem mógł "lepiej").
    A to co Amerykanie wyprawiają (patent na użycie XOR) czy i inni
    (zdaje się to w Australii opatentowano... koło!) przechodzi
    i tupie...

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-06-27 19:00:52
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 12:54:47 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [...]
    > A to co Amerykanie wyprawiają (patent na użycie XOR) czy i inni
    > (zdaje się to w Australii opatentowano... koło!) przechodzi i tupie...

    Myślę że te egzotyczne patenty (na koło, na XOR) to bardziej dla jaj
    istnieją niż dla praktycznego zastosowania.

    Nie mam wątpliwości że np. General Motors nie miałoby najmniejszych
    problemów z właścicielem patentu na koło, gdyby temu zamarzyło się na
    jego podstawie coś od nich wyegzekwować. W końcu nie wolno patentować
    rzeczy powszechnie znanych, i jest tak mniej więcej w każdym
    cywilizowanym państwie.

    p. m.

  • 7. Data: 2007-06-28 09:54:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jun 2007, mvoicem wrote:

    > Myślę że te egzotyczne patenty (na koło, na XOR) to bardziej dla jaj
    > istnieją niż dla praktycznego zastosowania.

    No a ja myślę, że są one dowodem na niekopmpetencję całego
    aparatu patentowego.

    > W końcu nie wolno patentować rzeczy powszechnie znanych

    Ano właśnie.
    Pytaniem jest, dlaczego mechanizm wobec tego działa wbrew tej zasadzie?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-06-28 13:12:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 11:54:09 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > aparatu patentowego.

    > Ano właśnie.
    > Pytaniem jest, dlaczego mechanizm wobec tego działa wbrew tej

    Żeby powiedzieć że mechanizm działa, trzebaby mieć chociaż jeden
    przypadek kiedy jakiś producent choćby wozów musiał zaprzestać produkcji,
    lub płacić właścicielowi patentu na koło.

    p. m.

  • 9. Data: 2007-06-28 13:28:54
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 19:00:52 +0000 (UTC), mvoicem napisał(a):

    > Nie mam wątpliwości że np. General Motors nie miałoby najmniejszych
    > problemów z właścicielem patentu na koło,
    A warszat Zenek i s-ka miałby? Problem m.in. w portfolio patentowym i
    wzajemnym szchowaniu się wielkich ze szkodą, w każdym przypadku, dla
    małych

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2007-06-28 18:53:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 15:28:54 +0200, poreba napisał(a):

    > A warszat Zenek i s-ka miałby? Problem m.in. w portfolio patentowym i
    > wzajemnym szchowaniu się wielkich ze szkodą, w każdym przypadku, dla
    > małych

    Myślę że warsztat Zenek i s-ka też nie miałby wielkiego problemu. To
    znaczy jego australijski odpowiednik, bo bodajże w AU patent na koło
    został komuś przyznany.

    p. m.