  • 11. Data: 2008-07-12 22:49:06
    Temat: Re: ścieżka rowerowa i rolkarz :)
    Od: ray <l...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Jul 2008 00:18:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "ray" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawa ma tak ze trzy aspekty i wcale nie jest oczywista. Po pierwsze
    > rolkarz nie powinien w ogóle się znaleźć na ścieżce rowerowej, bo jest
    > pieszym. Skoro jednak już się tam znalazł, to z całą pewnością nie należy
    > go rozjeżdżać. Ale nawet, jak go ktoś rozjeżdża, to nie ma prawa on nikogo
    > bić.
    >
    > No i teraz trzeba by mieć chyba zapis video, by obiektywnie ocenić, czy
    > rolkarz złośliwie uderzył rowerzystkę

    było to złośliwe uderzenie pięścią rowerzystki z krzykiem "EJ!" mimo że nie
    stanowiła dla niego zagrożenia. Uderzył ją lewą ręką na odlew jak już
    rowerzystka była lekko za nim, więc to nie było odepchnięcie.

  • 12. Data: 2008-07-12 23:11:23
    Od: ray <l...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Jul 2008 21:48:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Czekaj.
    > Jeździsz na rowerze.
    > O czymś takim jak ustawa prawo o ruchu drogowym słyszałeś? ;)
    > No to mamy komplet definicji:
    > http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,I,-,P
    rzepisy,ogolne,3.html
    > ...w których rolkarz pasuje tylko do jednej definicji, prawda?
    > Pieszy.
    > I dalej art.11.4:
    > http://www.v10.pl/prawo/Kodeks,drogowy,-,Dzial,II,-,
    Ruch,drogowy,1.html#rozdzial2

    dzięki za paragrafy, mi by pasował do sytuacji szczególnie ten fragment
    "pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak
    najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi", do
    którego nie zastosował się ten 'energiczny' pieszy.

  • 13. Data: 2008-07-13 04:08:37
    Od: "witek67" <w...@o...pl>

    Użytkownik "ray" napisał w wiadomości Nie wyglądali jednak na pieniaczy i
    stąd pewnie dziad dalej będzie na ścieżce buraczył ;)

    zainwestuj w batona, i następnym razem jak zobaczysz dziada to też go walnij
    przez plecy, byle świadków nie było, i juz nie bedzie sie buraczył, bo
    paragrafami to raczej nic sie nie zdziała

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2008-07-13 10:30:14
    Od: Marcin Boroń <b...@m...tu>

    Agent witek67 nadaje:
    > zainwestuj w batona, i następnym razem jak zobaczysz dziada to też go
    > walnij przez plecy, byle świadków nie było, i juz nie bedzie sie
    > buraczył, bo paragrafami to raczej nic sie nie zdziała

    Za wzywanie do przemocy to Wituś będziesz pedałował w ciupie ;-)

  • 15. Data: 2008-07-13 10:54:01
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > Na praktycznie całej długości od Brzeźna do Sopotu ścieżka rowerowa,
    > zaznaczona na czerwono, jest oddzielona od pieszej-szarej. Więc tego
    > rolkarza nie powinno tam być. Niestety przepis jest przez rolkarzy
    > nagminnie łamany :(

    a czy to nie jest troche tak, ze nasze polskie prawo nie nadaza za
    rzeczywistoscia? wyobrazacie sobie rolkarzy jezdzacych po chodnikach?

    juz zdecydowanie wole, by rolkarze jezdzili po sciezkach rowerowych, co
    innego ulica - tam rzeczywiscie rolki nie pasuja

    i moim zdaniem kodeks powiniem zajac sie rolkarzami i umiescic ich gdzies po
    srodku, pomiedzy rowerzysta a pieszym

    inna sprawa, ze z tego co wloczylem sie troche po swiecie, wszedzie rolkarze
    jezdza po sciezkach rowerowych, choc nie wiem czy sa w prawie

  • 16. Data: 2008-07-13 14:47:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    info <p...@w...pl> napisal:
    > inna sprawa, ze z tego co wloczylem sie troche po swiecie, wszedzie rolkarze
    > jezdza po sciezkach rowerowych, choc nie wiem czy sa w prawie

    Nie wszedzie. W Santa Monica rolkarz wieczorem zasuwal po jezdni az milo.
    Polozylo mnie to, ze na rolkach mial zamontowane tylne swiatla pozycyjne :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2008-07-13 17:16:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    info <p...@w...pl> napisal:

    > ale kierunkowskazow juz nie mial? ;)

    Nie, tu juz zwyczajnie machal galazkami.

    > powazniej, ale teraz pytanie czy to byl wyjatek czy regula?

    Wydzielonych sciezek rowerowych tam nie widzialem, ale obserwujac
    hierarchie waznosci:
    1) pieszy to swieta krowa - jak wchodzilem na pasy na ulicy majacej cztery
    pasy w jedna strone a byla strzalka do skretu do staly wszystkie pasy,
    az przeszedlem; zadne jezdzenie po palcach czy obasach
    2) drugi w hierarchii to rower - na ulicy i na chodniku
    3) trzeci w hierarchi to autobus, taxi lub <BACZNOSC>hybryda<SPOCZNIJ> - mialy
    prawo jezdzic po wydzielonych pasach,
    4) samochody pozostale byly na koncu i staly w monstrualnych korkach.

    Ale ciekawostka: jezdzenie samochodem - wydaje mi sie - pelnilo tam role nie
    tylko uzytkowa, ale i wyznacznika statusu. W autobusach, znacznie sprawniej
    przemieszczajacych sie po miescie, jezdzili Murzyni, Latynosi i studenci.

    Wkurza mnie do dzisiaj to, ze sieciowka dzienna na cale LA i okolice
    kosztowala mnie TRZY dolary. A w Krakowie za dzienny bilet - bez okolic -
    musze wylozyc 11 zl. Czyli drozej i gorzej - bo wolniej.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2008-07-13 17:21:42
    Od: "info" <p...@w...pl>

  • 19. Data: 2008-07-17 05:19:09
    Temat: Re: ?cieżka rowerowa i rolkarz :)
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > KULTURY po prostu - to ze ten rolkarz to buc, to rowerzy?ci też nie lepsi
    > potrafi? być choć sam jestem aktywnym rowerzyst? - zawsze sie po prostu
    > jaka? pała trafi
    <ciah>
    > ale ci?ganie paragrafów o sciezke rowerow?....... ja wole sie pobyczyc
    > przed
    > ksi?żk? niz o takich glupotach myslec......

    Zawsze możesz pisać na grupie pl.soc.literatura. Na tej grupie pisze się o
    prawie a nie moralizatorstwie. Zapewniam cię, że naprawdę nie musisz czytać
    i pisać wszystkiego ;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 20. Data: 2008-07-17 17:23:43
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Zawsze możesz pisać na grupie pl.soc.literatura. Na tej grupie pisze się o
    prawie a nie moralizatorstwie. Zapewniam cię, że naprawdę nie musisz czytać
    i pisać wszystkiego ;)

    mogę? dziękuję bardzo ;)

    --

    Sebastian